تناقض گویی های دولت مردم را به سیستم آماری کشور بی‌اعتماد کرده است

چکیده: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تناقض در اعلام نرخ تورم مردم را به سیستم آماری کشور بی‌اعتماد کرده است افزود:بانک مرکزی در ارائه آمار تورم با توجه به نقش این بانک در کنترل تورم صداقت را رعایت نکرده و برای توجیه ضعف های مدیریتی خود نرخ تورم را کمتر از حد واقعی بیان می کند.

 به گزارش ارانیکو به نقل از خبر گزاری خانه ملت محمد قسیم عثمانی با تاکید بر این که مرکز آمار ایران متولی رسمی اعلام نرخ تورم است، گفت:متاسفانه در سال های اخیر بارها بین نرخ تورم اعلام شده توسط مرکز آمار ایران و نرخ تورمی که از طرف بانک مرکزی اعلام می شود تناقض وجود داشته است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:تناقض در اعلام آمارهای مختلف کشور به خصوص آمار تورم معضلی جدی است که علاوه بر سردرگمی در کار مسئولان و کارشناسان، منجر به از دست رفتن اعتماد عمومی جامعه نیز می شود.

وی در ادامه این مطلب افزود: متاسفانه بعضا شاهدیم که بانک مرکزی در ارائه آمار تورم با توجه به نقش این بانک در کنترل تورم صداقت را رعایت نکرده و برای توجیه ضعف های مدیریتی خود نرخ تورم را کمتر از حد واقعی بیان می کند.

عثمانی با انتقاد از این موضوع تصریح کرد:به طور کلی نرخ تورم باید توسط نهادی اعلام شود که نقشی در عرصه مدیریت اقتصادی نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که تناقض در اعلام نرخ تورم مردم را به سیستم آماری کشور بی‌اعتماد می‌کند، افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم تنها مرجعی که نرخ تورم را به صورت رسمی اعلام می کند ، مرکز آمار ایران است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.