تنبلی چشم شایعترین بیماری چشمی در کودکان است

۱۲م دیماه ،

تنبلی چشم شایعترین بیماری چشمی در کودکان است

تنبلی چشم شایعترین بیماری چشمی در کودکان است

عضو مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنبلی چشم شایعترین عارضه در دوران کودکی است.

به گزارش راسخون به نقل از وب دا، دکتر سیامک زارعی قنواتی گفت: با توجه به بعضی از حرکات کودک از جمله نزدیک شدن بیش از حد به تلویزیون، برخورد با در و دیوار، خوب ندیدن اشیاء و بروز لکه های قهوه ای بر روی قرنیه می توان تنبلی چشم را تشخیص داد، بهترین زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم در کودکان تا قبل از شش سالگی است که به ان دوران طلایی نیز گفته می گردد.

وی خاطر نشان کرد: ‌اگر بیماری تنبلی چشم در سنین قبل از دبستان تشخیص و درمان نشود، درمان آن در سنین بالاتر ممکن نیست و ممکن است سبب بروز تنبلی چشم و به طور شدید میدان دید کم می‌شود.

فلوشیب قرنیه و جراح عیوب انکساری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به  عواملی که می‌تواند سبب ایجاد تنبلی چشم در اشخاص شود، بیان کرد: اگر فردی دچار عیوب انکساری چشم شده باشد و از عینک استفاده نکند دچار تنبلی چشم می‌شود.

استادیار گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مفید بودن غربالگری‌های بیماری تنبلی چشم اظهار داشت:‌ مهمترین راه پیشگیری از بیماری تنبلی چشم  شرکت در غربالگری‌هایی است که برای تنبلی چشم وجود دارد.

دکتر زارعی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت گروههای بینایی سنجی اجرا می گردد،  افزود: در صورت شرکت در غربالگری‌ها اگر بیماری وجود داشته باشد تشخیص داده می‌شود و امکان درمان آن در سنین پایین فراهم می‌شود از این رو تشخیص بیماری در این سنین می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین صدمه‌هایی که از مشاغلی مانند جوشکاری، پلیسه‌ها و مواد شیمیایی به چشم وارد می‌شود از جمله صدماتی است که درمیان جوانان شایع است.

زارعی در ارتباط با روش‌های پیشگیری از بیماری‌های چشمی تاکید کرد: باید برای پیشگیری از این بیماری‌ها مراقبت‌های چشمی را انجام داد و از عینک‌های محافظ استفاده کرد.

وی افزود: رعایت مقررات رانندگی، اجتناب از بازی‌های خطرناک و اجتناب از انجام نزاع‌ها می‌تواند به صورت غیر مستقیم تاثیر چشمگیری در کاهش بیماری‌ها و اختلالات چشمی ناشی از ضربه داشته باشد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.