تنش در جلسه هیات دولت در خوزستان

۳۱فروردین۱۳،

نماینده اهواز گفت: در این جلسه از کلمات و جملاتی استفاده شد که در شان و جایگاه نمایندگان مجلس نبود. گفتند “اگر به این جلسه دعوت شدید صرفا برای احترام بوده است اما حق اظهارنظر ندارید و می‌توانید تشریف ببرید.” این در حالی است که نمایندگان استان خوزستان در جایگاهی که در آخر سالن بود، مستقر شدند.نمایندگان استان خوزستان وقتی که احساس کردند که نسبت به آنان توهین شده، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند .

عضو هیات رئیسه مجلس از ترک جلسه هیات دولت از سوی نمایندگان استان خوزستان به نشانه اعتراض در برخورد با آنان خبر داد.

به گزارش مهر، سید شریف حسینی با اشاره به سفر هیات دولت به استان خوزستان گفت: در جلسه امروز هیات دولت استان خوزستان که با حضور محمد‌رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، به نمایندگان این استان اجازه صحبت دربارهٔ مشکلات موجود در مصوبات استانی دولت داده نشد.

نماینده اهواز گفت: در این جلسه از کلمات و جملاتی استفاده شد که در شان و جایگاه نمایندگان مجلس نبود. گفتند “اگر به این جلسه دعوت شدید صرفا برای احترام بوده است اما حق اظهارنظر ندارید و می‌توانید تشریف ببرید.” این در حالی است که نمایندگان استان خوزستان در جایگاهی که در آخر سالن بود، مستقر شدند.

به گفته حسینی یکی از نمایندگان این استان به یکی از مصوبات دولت معترض شد و گفت این مورد در قبل هم تصویب شده ، به جای مصوبات تازه یا تکراری ، بهتر است مصوبات قبل را اجرا کنید. به دنبال اعتراض این نماینده، ‌‌رحیمی معاون اول رئیس جمهور رئیس جلسه دولت، ‌از این نماینده خواست که ابتدا نوبت گرفته و سپس صحبت کند.

حسینی ادامه داد: سپس این نماینده خوزستان در واکنش به رحیمی گفت ما هیأت دولت را همراهی می‌کنیم‌ تا در جریان جزییات مصوبات قرار بگیرم و به نوعی کمک کنیم، بنابراین، اگر بناست ما از جریان تصمیم‌گیری کنار گذاشته شویم، چرانمایندگان را به نشست هیأت دولت دعوت می‌کنید؟

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: نوع مصوباتی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این شائبه را بیش از پیش ایجاد کرد که سفر هیات دولت به این استان یک سفر تبلیغاتی و انتخاباتی بوده است.

حسینی گفت: مصوبات مطرح شده در این جلسه فرمایشی و تنها برای تایید مصوبات استانی قبلی بود بدون اینکه هیچ پروژه عمرانی تازهی را برای این جلسه آماده کرده باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: نمایندگان استان خوزستان وقتی که احساس کردند که نسبت به آنان توهین شده، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند .

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس ناظر می باشند، گفت: اگر دولت تحمل نظارت مجلس را ندارد، باید این مساله را علنی کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.