تنظیم بازار داخلی با کنترل و جلوگیری از واردات

۰۹م آذر ،

جلوگیری از واردات غیرضروری و کالاهایی که در داخل کشور به اندازه نیاز تولید می شود می تواند منشأ حمایت از تولید و تنظیم بازار شود.

محمدرضا ترقی کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، افزود: واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه تولید می شود مانع اشتغال و رشد اقتصادی است بنابراین فقط باید به کالاهایی مجوز واردات داده شود که در داخل کشور به اندازه کافی تولید نمی شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که کالا در داخل کشور به اندازه نیاز و تقاضای مصرف کننده تولید شود جلوگیری از واردات آن می تواند منشأ تنظیم بازار داخلی شود.

ترقی ادامه داد: وقتی تقاضا بیشتر ازعرضه باشد واردات کالاهای ضروری به اندازه نیاز و تقاضا می تواند منجر به تعدیل قیمت ها شود و در این حالت واردات کنترل می شود.

این کارشناس بین المللی حمایت از تولید داخلی را مستلزم برطرف کردن موانع تولید دانست و خاطرنشان کرد:‌ تقویت و حمایت از تولید داخل باید بر مبنای اصلاح قانون کار و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی باشد.

وی تصریح کرد: این حمایت و افزایش تولید نیازمند ارتقاء فنی کارخانجات و تولیدات  است که باید منابع مالی آنها از طریق وام های بانکی تحقق پذیرد تا تولیدکنندگان بتوانند نسبت به ارتقاء تکنولوژی تولید که کیفیت و بهره وری را افزایش می دهد تلاش کنند.

ترقی افزود: برای حمایت از تولید داخلی و تولید یک کالای مفید و بی نقص باید گام های اساسی در جهت اصلاح الگوی مصرف برداشت.

وی در پایان گفت: اشتغال در کشور و از بین رفتن بیکاری با  الگوسازی فرهنگی و حمایت جدی از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی میسر خواهد شد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.