تنظیم قوانین و مقررات تنش‌های بانکی را حل می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تنظیم قوانین و مقررات به جای استقلال بانک مرکزی بسیاری از مشکلات نظام بانکی کشور را حل می‌کند.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی درگفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گفت: عدم استقلال نظام بانکی خسارت‌هایی به نظام پولی و بانکی کشور وارد می‌کند.
وی در ادامه افزود: اشکالاتی از قبیل خصوصی سازی موسسه‌های پولی بانکی که طی آن منافع بخش خصوصی به شکلی فدای سایستهای بخش عمومی یعنی دولت شدند وجود داشت این در حالی است که اگر قرار باشد خصوصی‌سازی روی دهد باید منافع بخش خصوصی به عنوان مالکیت خصوصی نیز محترم شمرده شود  که این یک واقعیت است.
سیم‌بر اشاره کرد: در سالهای قبل شاهد مشکلات موسسه‌های پولی و بانکی در این عرصه بودیم به طوریکه بخشی از منابع موسسه‌های پولی و بانکی در قالب تسهیلات دستوری و تکلیفی در معرض بازدهی پایین یا حتی زیان قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: هزینه این بازدهی پایین از جیب سهامداران و  سپرده گذاران پولی و  بانکی بخش خصوصی پرداخت شد و مشکلاتی در بازدهی منطقی موسسه‌های پولی و بانکی بخش خصوصی به وجود اورد.
بنابراین به نظر می‌رسد به جای آن که نظام پولی و بانکی را به سمت استقلال ببریم، بیشتر باید به این مسئله توجه داشته باشیم که در عین وابستگی مجموعه‌های نظارتی باید برای تنظیم قوانین و مقررات تلاش کنند تا اینکه تداخل و دست‌اندازی‌ها روی ندهد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.