تنها راه حل برون رفت از بحران سوریه گفتمان آشتی ملی است

۱۸ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: پیروزی‌های اخیر و تسلط ارتش سوریه برای باز پس‌گیری مناطق مختلف از تروریست‌ها، نشانگر این مهم بوده که معادلات اخیر به نفع “بشار اسد” رقم خورده و این امر به آمریکا و غرب ثابت خواهد شد که تنها راه حل برون‌ رفت از بحران سوریه گفتمان آشتی ملی است.

“سید هادی سیدافقهی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش برجسته اخضر ابراهیمی در حل بحران سوریه گفت: در حال حاضر عمده‌ترین تلاش‌ها برای بررسی و گزارش‌دهی از وضعیت سوریه به عهده ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل  بوده بنابراین وی نقش بسزایی در حل بحران این کشور خواهد داشت.
 
وی با بررسی نحوه عملکرد مخالفین و معارضین تروریست علیه نظام بشار اسد، تصریح کرد: معارضین سوریه به دو گروه تروریست و حامیان گفتگو تقسیم شده که گروه اول با حمایت‌های تسلیحاتی غرب و همچنین اقدامات تروریستی سعی دارند تا  ناآرامی‌ها در این کشور را شدت بخشند.
 
سیدافقهی ادامه داد: گروه دوم با القابی همچون دوستان سوریه اقدام به برگزاری مذاکراتی با حضور حامیان غربی خود و برخی کشورهای مرتجع عرب از جمله قطر و عربستان کرده که به صورت کارناوالی از مراکش به سمت پاریس برای تجمیع آرا می باشند.
 
وی افزود: این تجمیع آرا برای جذب هرچه بیشتر طرفداران برای فعالیت علیه نظام حاکم و همکاری در زمینه‌های سیاسی و تروریستی است.
 
وی ادامه داد: مدعیان دروغین برقراری دموکراسی، مخالفین اصلی بشار اسد می باشند و همچنان به کارشکنی‌های خود برای براندازی نظام سوریه ادامه می‌دهند.
 
سیدافقهی تصریح کرد: بر اساس بند ۶ قطعنامه مصوب سازمان ملل متحد، شورای امنیت موظف است تا بحران سوریه را از طریق گفتگو حل کند اما مخالفین اعلام کرده‌اند که می‌توانند وارد فاز نظامی علیه نظام بشار اسد شوند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: پیروزی‌های اخیر و تسلط ارتش سوریه برای بازپس‌گیری مناطق مختلف از تروریست‌ها، نشانگر این مهم بوده که معادلات اخیر به نفع  بشار اسد رقم خورده و این امر به آمریکا و غرب ثابت خواهد شد که تنها راه حل برون‌ رفت از بحران سوریه گفتمان آشتی ملی است.

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.