تنها ۳ درصد مسافران از “ناوگان هوایی” استفاده می‌کنند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

جابه‌جایی فقط سه درصد از مسافران از طریق ناوگان هوایی آمار پایینی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: وقتی روستاها فاقد جاده مناسب باشند، اشخاص علاقه‌ای برای اسکان در روستاها نشان نمی‌دهند و در پی آن شغل‌های کاذب پدید می‌آید و کشاورزی از رونق می‌افتد به دلایل شمرده شده توسعه راه‌های روستایی به منظور محرومیت‌زدایی در اولویت قرار دارند.

نائب ریس کمیسیون عمران با اشاره به انواع شبکه‌های حمل‌ونقل گفت:‌ در حال حاضر ۹۰ درصد جابه‌جایی‌ها از طریق شبکه زمینی و تنها ۱۰ درصد جابه‌جایی‌ها از طریق شبکه‌های ریلی،‌ هوایی و دریایی انجام می‌شود بنابراین نیازمند توسعه خطوط هوایی، دریایی و ریلی هستیم؛ در کشورهای پیشرفته به سایر حمل‌ونقل‌ها توجه بیشتری می‌شود تا از بار بسیار حمل ونقل زمینی کاسته شود.

نماینده مردم فارس در ادامه با اشاره به عمر بالای ناوگان هوایی و کیفیت پایین آن افزود: جابه‌جایی فقط سه درصد از مسافران از طریق ناوگان هوایی آمار پایینی است، که پاسخگویی نیازهای مردم نیست.

وی در ادامه و به عنوان راهکار پیشنهادی گفت: بهتر است به بخش خصوصی اجازه دهیم تا در حوزه ناوگان هوایی فعال‌تر دارد عرصه شود نوسازی در این حوزه تسریع شود و امکان استفاده جمعیت بیشتری از حمل‌ونقل هوایی فراهم شود.

نماینده مردم در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در بحث حمل‌ونقل هوایی بخشی از رکود مربوط به تحریم‌های ظالمانه است که بر کشور ما اعمال شده و قسمتی دیگر مربوط به ضعف مدیریت‌هاست و اگر قسمت دوم با برنامه‌ریزی وامکان‌سنجی اصلاح شود امکان استفاده بهتر از ظرفیت‌های این ناوگان وجود دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.