تنوع آثار در سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری بیشتر است

مرتضی گودرزی دیباج در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آثار خوشنوسی در کشور مدتی است که به صورت یکنواخت و نزدیک به هم تکرار می شوند.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور تاکید کرد: برای رهایی از این مشکل باید از شیوه سنتی گذر کنیم و وارد خط نقشی شویم.

گودرزی دیباج افزود: هنر باید جدای از زیبایش، مشکلات روز و جامعه را به ظرافت بیان کند و در این صورت می توان گفت که این هنر، هنری والاست.

وی تاکید کرد: برگزاری سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در کرمانشاه به بهترین نحو ممکن در حال برگزاری است و امیدواریم که سایر جشنواره های استانی دیگر نیز بر همین منوال برگزار شود.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور گفت: جایگاه هنر مجسمه سازی در کشور، آن طوری که شایسته است، اجرا نمی شود و می بینم که در ساخت مجسمه ها کمتر به مضامین دینی و ارزشی جامعه ما توجه می شود.

گودرزی دیباج افزود: ولی از سوی دیگر در بخش کاریکاتور این جشنواره، شاهد درخشش و موفقیت های خوبی از هنرمندان این رشته هنری هستیم که این خود نشات گرفته از موفقیت و جایگاه مناسب کاریکاتور در کشور است.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور گفت: هنر کاریکاتور چون هنری کاربردی و به روز است، جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی تاکید کرد: هنر کاریکاتور به دنبال بیان واقعیتهای زمان به زبان تصویر و ساده است و این ویژگی توانسته است که رشته کاریکاتور را در جهان امروز مطرح کند.

گودرزی دیباج در پایان با اشاره به اینکه این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره های برگزار شده، دارای مزیت های خاصی در نوع خود است، گفت: سومین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری که در کرمانشاه برگزار می شود نسبت به تنوع آثار، از دو جشنواره برگزار شده دیگر بسیار متفاوت است و در این جشنواره می توان این موضوع را به عینه مشاهده کرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.