تهاجم فرهنگی دغدغه اصلی ساخت بازی شکار شیطان بوده است

شکار شیطان یک بازی رایانه ای ایرانی است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

هادی جعفری منفرد، سازنده بازیهای رایانه ای در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران در خصوص بازی شکار شیطان، نبرد با تاریکی گفت: این بازی اپیزودیک بوده و داستان پلیس جوانی را روایت می کند که به صورت تصادفی در جریان یک پروژه مخفیانه قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: در این بازی یک شرکت چند ملیتی به نام حیات دوباره ذهن انسان ها را تحت کنترل سرورهای مرکزی خود قرار داده و با تولید موجودات بیولوژیکی ناشناخته به جنگ انسان ها می رود.
 
جعفری منفرد اظهار داشت: ایده اصلی بازی شکار شیطان برگرفته از داستان تاریخی ضحاک است و ما سعی کرده ایم به صورت نمادین به مباحث تهاجم فرهنگی در این بازی اشاره کنیم.
 
سازنده بازی شکار شیطان افزود: تیم برنامه نویسی این پروژه جهت اجرای بازی روی عموم کامپیوترهای شخصی، بسیاری از الگوریتم ها را مانند مدیریت منابع نور و مدیریت حافظه بهینه سازی کرده اند و بازی شکار شیطان دارای سبک علمی تخیلی سوم شخص تیراندازی است.
 
وی با اشاره به اینکه ساخت بازی های رایانه ای به طور میانگین ۱٫۵ تا ۳ سال طول می کشد، گفت: پیش تولید بازی شکار شیطان از اواخر سال ۸۹ شروع شده که در اسفندماه سال گذشته پروژه وارد فاز اصلی تولید شد و بازی نهایی حدود پانزده ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد.
 
جعفری منفرد خاطرنشان کرد: رشد صنعت بازی در ایران نیاز به حمایت ویژه از تولیدکنندگان و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای دارد و امیدواریم با انجام این کار سرعت پیشرفت و انگیزه بازی سازان ایرانی دوچندان شود. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.