تهدید بمب گذاری کار فرودگاه بین المللی در اوکراین را برای ساعاتی متوقف کرد

فرودگاه بین المللی پایتخت اوکراین به دلیل احتمال خطر بمب گذاری در آن تخلیه شد .

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  ، تهدید دروغین بمب گذاری در فرودگاه بین المللی “بوریسپیل ” اوکراین در روز سه شنبه سبب شد تا دو تا از پایانه های این فرودگاه در شهر کی یِف تخلیه شوند. ماموران امنیتی فرودگاه ساعت دو و بیست دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی، تماسی تلفنی هشدار آمیزی دریافت کردند. فرودگاه موقتاً بسته شد و حدود پنج هزار نفر از مسافران و کارکنان از پایانه های “بی” و “اِف” تخلیه شدند. ماموران امنیتی همچنین تا پیش از رفع خطر، به مسافران پروازهای ورودی اجازه نزدیک شدن به پایانه ها را ندادند.
“اوکسانا اوژیگوا “، سخنگوی فرودگاه بورسپیل گفت نیروهای امنیتی فرودگاه به مدت نیم ساعت با استفاده از دستگاه های ردیاب بمب، پایانه را برای وجود خطر بررسی کردند، اما هیچ چیز مشکوکی نیافتند. بعد از بررسی و اطمینان از امنیت پایانه ها، فعالیت ها از سر گرفته شد و مسافران بازگشتند.
اوکسانا افزود این حادثه امنیتی، تاخیر زیادی را در ساعات پرواز مسافران ایجاد نکرد. پلیس اوکراین در این حادثه به یکی از شهروندانِ کیِف که دچار اختلال روانی است، مظنون شده است. گفته می شود این مرد دو بار با ماموران پلیس تماس گرفته و هشدارهای دروغین درباره بمب گذاری داده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.