تهدیدهای شبکه های اجتماعی به فرصت علمی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر یونس شکرخواه امروز در نشست خبری با اشاره به تاثیر رسانه های اجتماعی در زندگی فعلی افراد جامعه و نیز تاثیرات منفی و تهدیدهایی که ممکن است به دلیل نبود آگاهی و اطلاع رسانی گریبانگیر کاربران این شبکه ها شود، اظهار داشت:چالشهای استفاده از شبکه های اجتماعی در کشور باید به صورت علمی بررسی و به فرصت تبدیل شود.

وی با تاکید بر تاثیرات رسانه های اجتماعی بر رونق کسب و کار و توانمندسازی و توسعه کشورها خاطرنشان کرد: باید نقش رسانه های اجتماعی در پیشبرد برنامه های توسعه ای کشور مورد بررسی جدی قرار گیرد.

شکرخواه با اشاره به برگزاری همایش روز رسانه های اجتماعی در روز دهم تیرماه که با هدف تبدیل علمی تهدیدهای رسانه های دیجیتال برپا می شود، خاطرنشان کرد: در عصر رسانه های اجتماعی، همایش روز رسانه های اجتماعی نیز رویکردی اجتماعی را در پیش گرفته است و جمعی از فعالان و پ‍‍‍‍ژوهشگران رسانه های اجتماعی از بستر رسانه ها گردهم آمده تا تجربه ای اجتماعی را به وجود آورند.

وی ایجاد و گسترش ارتباطات واقعی در فضای آنلاین را از جمله اهداف این همایش عنوان و تصریح کرد که این همایش به دنبال تولید محتوای علمی و بومی در حوزه رسانه های اجتماعی است و می تواند ارتباط پویا و مفید بین پ‍ژوهشگران، مردم و دانشگاهها به وجود آورد.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی ارائه جدیدترین پ‍ژوهشهای بومی در حوزه رسانه ها و شبکه های اجتماعی را از دیگر اهداف این همایش دانست و افزود: در این همایش به دنبال اشتراک گذاری ایده های جدید در حوزه رسانه های اجتماعی هستیم. همچنین این همایش در نظر دارد ظرفیت های بالقوه ای که در رسانه های اجتماعی نهفته است را شناسایی کند و در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فرصت های جدیدی را در جهت دستیابی به تحقق افق ایران ۱۴۰۴ فراهم کند.

وی برگزاری این همایش را فرصت مناسبی به مناسبت روز جهانی رسانه های اجتماعی دانست که می تواند صاحبنظران و اندیشمندان را گردهم آورده تا ظرفیت های این شبکه را پیرامون محورهای پیشنهادی مورد ارزیابی قرار دهد.

عضو هیات رئیسه انجمن جامعه اطلاعاتی، رسانه های اجتماعی و هویت اسلامی – ایرانی، رسانه های اجتماعی و رونق کسب و کار، نقش رسانه های اجتماعی و رونق کسب و کار، نقش رسانه های اجتماعی در پیشبرد برنامه های توسعه کشور را از جمله محورهای این همیش عنوان کرد و تاثیر متقابل رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی، تاثیر سیاستهای سرویس دهندگان رسانه های اجتماعی بر رفتار کاربران، شیوه های بکارگیری استراتژیک رسانه های اجتماعی در شرکتها، سازمانها و دستگاههای اجرایی را از دیگر محورهای این همایش یک روزه دانست.

به گزارش مهر، ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ برابر با ۱۰ تیر روز رسانه های اجتماعی است که پیشنهاد تعیین آن از سوی مقامات چند شهر اروپایی و آمریکایی مطرح شده تا هرساله در این روز از نقش تاثیرگذار شبکه های اجتماعی بر زندگی انسان تجلیل شود.

در اعلامیه انتخاب روز جهانی رسانه های اجتماعی آمده که این روز قرار است نمادی برای تشویق شهروندان شهرهای امضا کننده اعلامیه به استفاده بیشتر و بهتر از شبکه های اجتماعی، اینترنت و مبنایی برای گسترش نقش شهروندان باشد؛ از سال آینده، در این روز از آخرین دستاوردها و پیشرفتهای فناوران ارتباطات نیز تجلیل می شود. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.