تهران در رشد اجاره‌بها صدرنشین نیست

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/میزان اجاره بهای واحدهای مسکونی در استان تهران در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول سال جاری به لحاظ رشد اجاره بها دومین استان بعد از استان کرمانشاه است، اما این مساله در حالی است که به لحاظ ارزش ریالی، استان تهران بیشترین رشد را داشته است.
شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در تابستان سال نسبت به بهار معادل ۷/۷ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ممتاز به نقل از مهر؛ بانک مرکزی در تازهترین آمارهای خود از شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه دوم سال این چنین اعلام کرد: شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در تابستان سال طبق آمار بانک مرکزی به عدد ۲/۱۳۴ رسید که نسبت به بهار معادل ۷/۷ درصد و نسبت به تابستان سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشت.
متوسط شاخص بهای مسکن اجاری در شش ماهه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. شاخص مذکور در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ۹۲ نسبت به ۱۲ماه منتهی به شهریور ۹۱ معادل ۳/۱۷ درصد افزایش داشته است.
شاخص بهای مسکن اجاری در استان‌های مختلف کشور
شاخص بهای مسکن اجاری در سه ماهه دوم سال ۹۲ نسبت به سه ماهه قبل، در کلیه استان‌های کشور افزایش یافته است. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان کرمانشاه معادل ۹ درصد است و استان‌های تهران و آذربایجان غربی به ترتیب با ۹/۸ درصد و ۳/۸ درصد افزایش، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
کمترین میزان افزایش مربوط به استان‌های سمنان معادل ۵/۴ درصد بود و استان‌های خراسان جنوبی با ۹/۴ درصد و گلستان با ۲/۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
شاخص در شهرهای بزرگ
شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای بزرگ در سه ماهه دوم سال ۹۲ به عدد ۱۳۴ رسید که نسبت به سه ماهه قبل برابر ۱/۸ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۲/۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص مذکور در ۱۲ ماه منتهی به شهریورماه سال جاری نسبت به ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه سال ۹۱ معادل ۹/۱۶ درصد افزایش داشته است.
شاخص در شهرهای متوسط
شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماهه دوم سال ۹۲ به عدد ۸/۱۳۳ رسید و معادل ۷ درصد بالاتر از شاخص مذکور در سه ماهه اول قرار گرفت. افزایش این شاخص نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۲۱ درصد بوده است.
شاخص مذکور در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه سال جاری نسبت به ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه سال قبل معادل ۶/۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
شاخص در شهرهای کوچک
شاخص بهای مسکن اجاری در شهر‌های کوچک در سه ماهه دوم سال ۹۲ به عدد ۹/۱۳۶ رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل ۲/۶ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۷/۲۳ درصد افزایش یافت.
شاخص مذکور در ۱۲ ماه منتهی به شهریور سال جاری نسبت به ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه سال ۹۱ معادل ۸/۲۰ درصد افزایش یافته است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.