توافق آمریکا و چین در تشدید تحریم‌ها علیه کره‌شمالی

۳۰م دیماه ،

دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند، چین و آمریکا در خصوص پیش‌نویس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که آزمایش موشکی دسامبر سال ۲۰۱۲ کره‌شمالی را محکوم می‌کند، به توافق محتاطانه‌ای دست یافتند و انتظار می‌رود که روسیه نیز از آن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های سازمان ملل که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند، این قطعنامه به اعمال تحریم‌های تازه علیه کره شمالی نمی‌پردازد اما تحریم‌های قبلی علیه پیونگ یانگ را که از سوی سازمان ملل اعمال شده است، تشدید خواهد کرد.

این دیپلمات‌ها همچنین اعلام کردند که حمایت چین از این اقدام یک ضربه دیپلماتیک شدید بر دولت کره شمالی خواهد بود.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است طی روزهای آتی این قطعنامه را تصویب کند.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل نیز اظهارات این دیپلمات‌ها را تایید کرد و گفت: انتظار داریم که دولت مسکو از این قطعنامه حمایت کند. احتمال نمی‌دهم که اعضای شورای امنیت سازمان ملل هیچ مشکل جدی با این قطعنامه داشته باشند.

وی افزود: دیدگاه ما این است که آزمایش پرتاب راکت از جانب کره شمالی نقض قطعنامه شورای امنیت است. بنابراین شورای امنیت باید در قبال این نقض عکس العمل نشان دهد.

کیم سوک، سفیر کره جنوبی در سازمان ملل نیز اعلام کرد که ارسال این پیش‌نویس به شورای امنیت ممکن است چند روز به طول بیانجامد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.