“توافق” نمایندگان اتحادیه‌های عرب و اروپا بر آغاز روند انتقال قدرت در سوریه

نمایندگان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا طی نشستی بر آغاز روند انتقال قدرت در سوریه توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، جمعی از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه عرب و سران بلندپایه این اتحادیه با نمایندگان کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا نشستی را برگزار و طی آن در خصوص مسائل مشترک و آخرین تحولات کشورهای عربی و اروپایی گفت‌وگو کردند.

در این نشست حاضران بر موضع مشترک خود در اینکه صلح گسترده و دائم در خاورمیانه برای برقراری ثبات در این منطقه و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی امری حیاتی است، تاکید کردند.

نمایندگان اتحادیه عرب و کمیته سیاسی امنیتی اتحادیه اروپا همچنین در خصوص وضعیت سوریه نیز گفت‌وگو کرده و بر لزوم پایان دادن به همه اشکال درگیری‌های خشونت‌آمیز در این کشور تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین بر لزوم توقف خشونت‌ها در دمشق و حفظ تمامیت ارضی این کشور تاکید و نسبت به وضعیت انسانی دمشق ابراز نگرانی کردند.

حاضران در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت‌ از کشورهای همجوار سوریه و نیز ماموریت اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در خصوص آغاز مرحله انتقالی در سوریه توافق کردند.

در این نشست همچنین از توافق سودان و سودان جنوبی در خصوص صادرات نفت از جنوب به شمال سودان استقبال شد.

حاضران این نشست که به ریاست خالد زیاده، سفیر لبنان در مصر و نماینده دائم لبنان در اتحادیه عرب برگزار شد، بر لزوم تقویت همکاری‌های بیشتر میان اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا تاکید کردند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.