توانایی ایران برای درآمد ۱۸ میلیاردی از صنعت گردشگری

کارشناس صنعت گردشگری با اشاره به توانایی ایران در کسب جایگاه تک رقمی در جهان به عنوان جذب توریسم گفت: با فراهم آوردن زیرساخت های مناسب در صنعت گردشگری ، ایران می تواند حدود ۱۸ میلیارد دلار از این صنعت درآمد زایی کند.

علی اکبر جلالی کارشناس گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، در رابطه با این صنعت و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت:در سال ۲۰۱۲ میلادی صنعت توریسم می تواند  حدود ۱٫۸ تریلیون دلار در جهان درآمدزایی کند که علاوه بر آن پیش بینی ها نشان می دهد این صنعت تا پایان سال جاری میلادی حدود ۲۵۰ شغل جدید ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران می تواند جایگاه یک رقمی را در صنعت توریسم از آ» خود کند، افزود: ایران باید به طور متوسط حداقل ۱۸ میلیارد دلار از درآمد توریسم داشته باشد که به علت نبود زیرساخت های مناسب این امر محقق نشده است و این در حالی است که توانسته ایم در سال های اخیر گردشگری داخلی را توسعه دهیم و آن را به جایگاه مناسبی برسانیم.

این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سالجاری ورود ۷٫۵ میلیون گردشگر خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفته است.

جلالی با برشمردن انواع زیرساخت های گردشگری شامل هتل ها و رستوران های مناسب و آموزش های عمومی مردم در برخورد با توریسم افزود: ما در کشور باید بتوانیم معرفی درستی از مکان های گردشگری به زبان های مختلف جهان داشته باشیم چرا که امروزه گردشگردی در جهان به گردشگری دانش بنیان لقب پیدا یافته و گردشگران قبل از ورود به هر کشور تلاش می کنند تا اطلاعات کامل محل مورد نظر خود را به دست آورند.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر صنعت گردشگری گفت: حمایت وسیع دولت از توسعه و وجود سایت های اطلاع رسانی به زبان های مختلف و نشان دادن امنیت برای گردشگر از عوامل تاثیرگذار بر روی این صنعت است.

جلالی با بیان اینکه صنعت گردشگری به صادرات نامرئی معروف است،‌تصریح کرد:‌استفاده صحیح از گردشگری سودی معادل دو برابر ذخایر نفتی را به کشور سرازیر می کند و از مقاوم ترین صنایع در زمان رکود و بحران جهانی است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.