توانایی “اکو” در ترمیم چالش های جهانی اقتصاد

رئیس جمهور با تاکید بر نقش سازمان اکو در توسعه همکاریهای‌ منطقه‌ای تاکید کرد: ایران به عنوان عضو اصلی و از پایه ‌گذاران این سازمان باید در تمام نشستهای آن حضوری فعال داشته باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه پیشنهاهای خوبی برای ارتقای سطح همکاریهای اعضا در این اجلاس دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز دنیا وبه دست‌انداز افتادن نظام سرمایه‌داری، ضرورت تقویت نهادها و نیز همکاریهای منطقه‌ای دوچندان شده است.
وی افزود: اعضای اکو می‌توانند بخش مهمی از نیازها را در میان خود تأمین و بسیاری از چالشهایی را که امروز اقتصاد جهانی با آن مواجه است ترمیم کنند.
آقای احمدی نژاد گفت: به این معنا که از طریق گسترش همکاریها اجازه تأثیرگذاری قابل توجه نظام سرمایه‌داری را در اقتصاد اعضا  ندهند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه جلوگیری از تأثیرگذاری در اقتصاد اعضا به معنای قطع رابطه اقتصادی نیست، افزود: این بدان معناست که باید بخشی از مناسباتی را که دروازه انتقال مشکلات سرمایه‌داری به کشورهایی مثل ایران است، با روشهای ابتکاری سد کنیم.
وی اضافه کرد: راهکارهای بسیاری پیشنهاد شده که اجرای بعضی از آنها نیز آغاز شده است و برای بعضی از راهکارها هم باید در این اجلاس تصمیم‌گیری شود.
احمدی نژاد گفت: سازمان اکو با محوریت ایران، پاکستان و ترکیه شکل گرفت و در سالهای اخیر، این سازمان رشد درخور توجهی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، پولی و مالی، توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری و همکاریهای علمی داشت.
رئیس جمهور درباره سفر به کویت برای شرکت در اجلاس سران مجمع گفتگوی همکاریهای آسیایی هم گفت: آسیا نقش مهمی در تمدن و فرهنگ بشر، چه درگذشته و چه در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی امروز جهان داشته و دارد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین ذخایر مادی، انسانی و فرهنگی در آسیاست، افزود: از هر قدمی که برای همگرایی آسیایی و تجمیع توان کشورهای آسیا به منظور حضور مؤثرتر در معادلات جهانی باشد، استقبال می‌کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه با دعوت رسمی به کشورهای آذربایجان و کویت سفر می‌کند، ابراز امیدواری کرد: این گفتگوها به سرعت به یک نهاد و سازمان اجتماعی برای هم‌افزایی در سطح آسیا تبدیل شود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.