توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اولویت شهرداری منطقه ۲۰

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مسئول امور بانوان شهرداری منطقه ۲۰ گفت: اشتغال زایی برای زنان سرپرست خانوار مهمترین اولویت شهرداری برای توانمندی سازی زنان سرپرست خانوار است.

پور نظری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای بهبود شرایط اقتصادی زنان سرپرست خانوار و به منظور توانمند سازی آنها بحث اشتغال آنان در اولویت شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: درحال حاضر ۳ مرکز مهارت آموزی کوثر درمنطقه در راستای هدایت بانوان سرپرست خانوار به سمت کار آفرینی و اشتغالزایی در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۲۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در این مراکز مشغول به کار هستند که بعد از آموزش می توانند از مرکز جدا شده و خود با گرفتن تسهیلات، کارگاهی را راه اندازی کنند.

پور نظری با اشاره به راه اندازی مرکز کار در خانه اظهار داشت: در این مرکز شرایطی ایجاد شده که در ابتدا بانوان در این مرکز آموزشی می بینند و بعد می توانند فعالیت خود را در منزل در کنار فرزندان خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: با توجه اینکه این مراکز در راستای توانمندی سازی بانوان سرپرست خانوار راه اندازی می شود در صدد هستیم تا مرکز دیگری نیز راه اندازی کنیم تا فعالیت های جدیدتری در آن انجام شود.

پور نظری در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار گفت: شاغلان ۲ مرکز از مراکز مهارت آموزی کوثر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و مرکز سوم نیز طی یک ماه آینده زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت این در حالیست که کلیه زنانی که عضو سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری هستند که تعدادشان ۲۲۰ نفر است همگی تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

وی با اشاره به بر پایی بازارچه اشتغال در سطح منطقه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ بازارچه درمناسبت های مختلف در سطوح منطقه بر پا شده که زنان سرپرست خانوار در ۲۰ تا ۱۰۰ غرفه نسبت به ارائه محصولات خود از قبیل پوشاک، صنایع دستی، مواد غذایی و … اقدام کردند و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

مسئول امور بانون شهرداری منطقه ۲۰ با اشاره به تسهیلات حمایتی به زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: توزیع بن، لوازم التحریر بین فرزندان زنان سرپرست خانوار، مشاوره تحصیلی برای خانواده بر پایی اردوهای تفریحی و واگذاری وام از جمله تسهیلاتی است که شهرداری به آنانه ارائه می دهد.

شایان ذکر است، مراکز مهارت آموزی کوثر در:
۱٫ میدان فرمانداری پاساژ لاله
۲٫ خیابان بهشتی، بن بست رضوی
۳٫ ابتدای جاده ورامین، عباس آباد خیابان مصطفی خمینی
دایر هستند و بانوان علاقمند می توانند با مراجعه به این مراکز فعالیت خود را آغاز کنند./ز


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خانم شاهسواری هستم:

    سلام از زحمات شهردار محترم منطقه ۲۰ ممنونم من سرپرست خودم و فرزندم که پسر ۷ ساله است هستم وتحت پوشش بهزیستی هستم ولی نمی توانم با فرزند سر کار بروم کسی را ندارم تا او را نگه دارد خواهش میکنم به فکر زنانی که فرزند کوچک دارند هم باشید خواهش میکنم تا مثل من سختی نکشند با تشکر از همه شما حمایت کنندگان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.