تورم عامل اصلی کاهش سن کودکان بزهکار

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تورم عامل اصلی کاهش سن کودکان بزهکار، کاهش ازدواج، افزایش فقر و بیکاری در جامعه است.

امان الله قرایی مقدم کارشناس جامعه شناسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه iبه وضعیت موجود با افزایش جرایم در سنین پایین iبه ویژه ۹ سالگی و سنین ۱۷ یا ۱۸ سالگی iبه دلیل رشد بی‌رویه تورم در دهه اخیر، افزایش فقر در جامعه، افزایش بیکاری و عدم درآمد کافی، افزایش سطح توقعات، چشم و هم چشمی‌ها و کاهش ازدواج زمینه برای گسترش آسیب‌های اجتماعی مهیا شده است.
وی تاکید کرد: کاهش ازدواج عامل افزایش فحشا و روابط نامشروع و افزایش کودکان حاصل از این روابط با ادامه‌ی این معضل حضور و رهایی آنها در جامعه و عدم حمایت از سوی نهادها یا سازمان زمینه‌ای برای گسترش انحراف‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.
قرایی مقدم ادامه داد: کودکان حاصل از این روابط نامشروع برای ادامه‌ی حیات با جذب گروه‌ها یا باندهای خلاف با اقدام iبه هر کاری الگوی نامناسب برای کودکان و نوجوانان و عامل افزایش انحراف‌ها و مفاسد اجتماعی‌اند.
وی با اشاره iبه عوامل موثر در افزایش حضور کودکان بزهکار در جامعه افزود: درصدی از این کودکان نتیجه طلاق والدین، بدسرپرستی، تک سرپرستی و بی سرپرستی، اعتیاد والدین، عدم اعتقاد والدین iبه ویژه مادران iبه باورهای دینی است.
قرایی مقدم در ادامه گفت: در مناطق مهاجر پذیر و حاشیه‌ای تهران iبه دلیل مهاجرت بسیاری از کودکان بزهکار از شهرهای دیگر iبه تهران iبه دلیل فروپاشی نظام خانواده، ایجاد احساس عدم آشنایی و شناخت از سوی اشخاص جامعه با اقدام iبه تخلف‌های گوناگون و بسیار، میزان جرایم رشد صعودی دارد.
وی با تاکید بر عوامل موثر بر افزایش جرایم کودکان اظهار داشت: با افزایش جمعیت، میزان کودکان بزهکار تحت تاثیر بیکاری، فقر، تورم، شکاف‌های طبقاتی، از همه مهمتر عدم اعتقادها و باورهای مذهبی مردم، افزایش یافته است.
قرایی مقدم با تاکید بر ا ین موضوع گفت: فرو ریختگی و فرو رفتگی جامعه، وجود فیلم‌های خارجی نامناسب با تخریب معیارها و ارزش‌های جامعه زمینه برای گرایش کودکان در سنین پایین iبه سمت آسیب‌های اجتماعی و گسترش این آسیب‌ها است.
وی با اشاره iبه گسترش آسیب‌های حاصل از حضور این کودکان در آینده گفت: افزایش کودکان بزهکار، گسترش انحراف‌ها، آسیب‌های اجتماعی و ادامه این معضل با این شرایط زمینه‌ای برای گرایش کودکان در سنین پایین‌تر iبه سمت جرایم در دهه‌ی آینده است.
قرایی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: با تاسیس سازمان و نهادهایی برای پوشش و ساماندهی این کودکان و شرایط موجود در جامعه iبه طور چشم‌گیری آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.