تورم ۳۳٫۹ درصدی به استقبال دولت یازدهم رفت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

تورم ۳۳٫۹ درصدی به استقبال دولت یازدهم رفت | چاپ |
دوشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۱۴:۰۵ در آستانه تابستان بازار گرانی‌ها نیز داغ‌تر شد به طوری که نرخ تورم تیر ماه با افزایش ۱٫۳ درصدی به ۳۳٫۹ درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری ایسنا طبق اعلام مرکز آمار ایران شاخص کل در تیر ماه سال جاری با رشد ۳٫۸ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۶۵٫۲ رسید. این درحالی است که شاخص کل در ماه قبل ۱۶۱٫۴ بوده است، اما مرکز آمار افزایش ۲٫۳ درصدی در گزارش خود قید کرده است.

بنا بر این گزارش تورم نقطه به نقطه با کاهش ۲٫۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۳۹٫۱ درصد است.

همچنین تغییرات شاخص کل یعنی نرخ تورم شهری به ۳۳٫۹ درصد افزایش یافت که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری افزایش ۱٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز با افزایش ۲٫۲ درصدی به ۲۰۶ افزایش یافت. اما شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها با رشد ۲٫۲ درصدی به ۲۰۳٫۸ افزایش یافته که تورم ۵۱٫۲ درصدی را برای خوراکی‌ها رقم زده است. بر این اساس شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در تیر ماه ۹۲ با رشد ۲٫۴ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۵۱٫۲ افزایش یافته است. این درحالی است که میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی وخدمات نیز در تیرماه ۹۲ با رشد ۲٫۴ درصدی به ۱۵۱٫۲ رسید.

در حالی نرخ تورم این گروه در تیرماه به ۲۷٫۱ افزایش بافته که در ماه قبل ۲۵٫۸ بوده است.

بنابراین گزارش بهار با تورم شهری ۳۲٫۶ و نقطه به نقطه ۴۱٫۲ به پایان رسیده بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.