توزیع ایران ‌چک در آینده‌ نزدیک

جام جم آنلاین: در حالی که مراجعه به شعب بانکی حاکی از کمبود ایران‌چک و پول‌های درشت است دبیر کل بانک مرکزی تصریح کرد که کمبودی نیست و در آینده نزدیک توزیع ایران‌چک شروع می‌شود.

محمود احمدی ، در مورد مسئله کمبود ایران‌چک و پول‌های درشت در شعب بانکی که چند روزی است مشتریان بانکی را با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: براساس مصوبه مجلس در حال هماهنگی هستیم که توزیع و انتشار ایران‌چک با نظر هیات نظارت اندوخته انجام شود و این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ایران‌چک‌های جدیدی وارد بازار شود؟ عنوان کرد: ایران‌چک‌ها همان ایران‌چک‌های قبلی است. چون مصوبه مجلس به ما اعلام کرده که طبق روال فعلی عمل شود. یعنی شیوه گذشته ادامه پیدا می‌کند.

وی در مورد علت کمبود ایران‌چک‌ در بانک‌ها تصریح کرد: ‌این موضوع دلیل خاصی ندارد و به هیچ وجه کمبودی نداریم.

احمدی با رد جمع‌آوری ایران‌چک‌‌‌های موجود، بیان کرد: در ضمن قرار است ما نشر و توزیع را نیز آغاز کنیم. یک مدتی کار توزیع انجام نشده بود تا از نظر قانونی تکلیف خودمان را بدانیم و در مدت سه ماهه امسال بعد از نامه رییس مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن توزیع و انتشار ایران‌چک، ایران‌چکی توزیع نکردیم تا از نظر قانونی تکلیف ما مشخص شود. حال که دیگر مجلس تصویب کرده این کار مشکل قانونی ندارد ما هم توزیع را آغاز خواهیم کرد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.