توزیع ارز مبادلاتی در ۲ بانک

اولویت‌بندی‌ 10 گانه ارزی تغییر کرد

بینا- با تمهیدات اندیشیده شده از سوی تصمیم گیرندگان ارزی کشور، دانشجویان غیربورسیه هر چند ارز دولتی دریافت نمی کنند اما با مصوب شدن دریافت ارز مبادلاتی تکلیفشان روشن شد.

براساس گزارش مهر، پس از مدتها سرگردانی دانشجویان غیربورسیه ایرانی در داخل و خارج کشور و روشن نشدن این موضوع که غیربورسیه ها از چه نوع ارزی می توانند استفاده کنند، تصمیم گیرندگان ارزی این هفته تکلیف این دانشجویان را روشن کردند.

دانشجویان غیربورسیه از این پس می توانند با مراجعه به دو شعبه ارزی بانکهای تجارت و ملت، ارز مورد نیاز خود را به صورت مبادلاتی تهیه کنند.

صمد کریمی – سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: دانشجویان غیربورسیه با ارائه معرفی نامه به شعب ارزی بانک تجارت می توانند ارز به نرخ مبادلاتی تهیه کنند.

بانک مرکزی هم روز گذشته با صدور بخشنامه ای اعلام کرد که دانشجویان غیربورسیه می‌توانند با ارائه مدارک مثبت به شعب ارزی بانک تجارت مراجعه و نسبت به تامین ارز خود به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.

ارز مبادلاتی در بانکها به نرخ ۲۵۴۸ تومان فروخته می شود که ممکن است طی روزهای آینده این قیمت اندکی نوسان داشته باشد.

در همین زمینه، حسن مسلمی نائینی – معاون بورس وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بانک مرکزی هفته گذشته به این وزارتخانه اعلام کرد که معرفی نامه دریافت ارز برای غیربورسیه ها به منظور ارائه ارز مبادلاتی صادر شود.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، معرفی نامه های دریافت ارز تحصیلی، هر دو هفته یک بار در موسسات اعزام دانشجو به خارج که اسامی آنها در سایت سازمان امور دانشجویان قید شده، اقدام به توزیع معرفی نامه می کنند.

در حالیکه بانک تجارت توزیع ارز مبادله ای برای دانشجویان غیربورسیه آغاز کرد، بانک مرکزی از اعلام آمادگی بانک ملت در توزیع ارز مبادله ای خبر داد.

بانک مرکزی در اطلاعیه خود اعلام کرد: ” بانک ملت نیز آماده تامین ارز مسافران و بیماران به نرخ مبادله‌ای بر اساس بخشنامه صادره بانک مرکزی است.”

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.