توزیع رایگان کالاهای اساسی هر ۳ ماه یکبار

فروردین ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور قانون «تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر» را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ رئیس‌جمهور قانون «تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر» را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

متن نامه علی لاریجانی رئیس مجلس به رئیس ‌جمهور و همچنین نامه احمدی‌نژاد برای ابلاغ این قانون به شرح ذیل است:

«جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد»

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه  مورخ ۸/۳/ و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی».

* ابلاغیه احمدی‌نژاد به دستگاه‌های اجرایی

«وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور

قانون «تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰/۳/ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۷۶۷۷/۱۷۶ مورخ ۲۵/۳/ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور ـ  محمود احمدی‌نژاد».

* قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر

ماده واحده ـ به منظور حفظ امنیت غذایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دولت موظف است در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تأمین و از طریق دستگاه‌های مزبور توزیع نماید.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون از محل سهم دهک‌های درآمدی بالا از یارانه‌های موضوع قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تأمین و در بودجه سالانه کشور منظور می‌شود. اجرای این قانون نافی پرداخت مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نیست.

تبصره ـ آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲۰/۳/ به تأیید شورای نگهبان رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.