توزیع ۲۰۸ هزار بسته غذایی بین نیازمندان در ماه مبارک

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر گفت:‌امسال ۲۰۸ هزار سبد غذایی بین زنان سرپرست خانوار،‌معلولین، خانواده‌های زندانیان و زلزله‌زدگان در ماه مبارک رمضان توزیع شد.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با فارس در مورد جزئیات طرح همای رحمت اظهار داشت:‌ سال‌ها است که جمیعت هلال‌احمر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی را بین خانواده‌های نیازمند به ویژه زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست توزیع می‌کند اما امسال برای اولین‌بار این بسته‌های غذایی در بین معلولین، خانواد‌ه‌های زندانیان و خانواده‌‌های زلزله‌زده استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی نیز توزیع شد.

وی گفت: پیش‌بینی ما ۳۰ هزار سبد غذایی بود اما به همت خیرین این تعداد به ۲۰۸ هزار و ۵۶۶ بسته افزایش یافت که ۱۸ هزار سبد بین خانوارهای زندانیان، ۱۱ هزار سبد بین معلولین و ۱۷ هزار سبد بین خانوارهای زلزله‌زده و ۵۱ هزار سبد غذایی بین بیماران صعب‌العلاج و نیازمند و ۶۴ هزار بسته غذایی بین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست توزیع شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر توزیع غذای گرم در وعده افطار در درب منازل سالمندان را یکی دیگر از کارهای تازه در طرح همای رحمت امسال برشمرد و افزود: هر سال سفرهای افطاری در ایام ماه مبارک در سراسر کشور برپا می‌شود اما امسال برای آنکه سالمندان نیز بتوانند از این سفره‌ها بهره‌مند شوند برای ۱۲ هزار و ۶۲۴ نفر سالمند غذای گرم در وعده افطار توزیع شد و ۵ هزار و ۴۳۰ سفره افطاری با عنوان سفرهای آسمانی در سراسر کشور پهن شد و جالب‌تر اینکه برای حفظ کرامت انسانی داوطلبان، نیازمندان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر همگی بر سر یک سفره نشستند.

به گفته رافع یک هزار و ۶۷۳ خانه داوطلب در طرح همای رحمت مشارکت داشتند و بیش از ۱۶ هزار داوطلب و ۷ هزار خیر در طرح همای رحمت به کمک جمعیت هلال احمر آمدند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.