توسعه بانکداری الکترونیک نیازمند توجه به جایگاه امنیت است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رونق فعالیت‌های بانکداری الکترونیک علاوه بر به روز کردن تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیازمند توجه ویژه مسوولان به بحث امنیت در نظام بانکداری کشور است.

عباس جم مجری همایش و نمایشگاه‌ها تخصصی امنیت در بانکداری الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: امروزه محصولات متنوعی مانند دستگاه‌های UTM دستگاه‌های پست و سایر تجهیزات مربوط به بانکداری الکترونیک در کشور وجود دارد اما متاسفانه با وجود این دستگاه‌ها توجه به موضوع امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک چندان مورد توجه مسوولان قرار نگرفته است.
جم در پاسخ به این سوال که میزان استقبال بانک‌ها برای استفاده از نرم‌افزارهای جدید چه‌قدر است گفت: در این خصوص واحدهای IT و حراست استقبال خوبی از نرم‌افزارهای مربوط به امنیت داشتند اما متاسفانه بانک‌ها توجه کمی در رابطه با بحث امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک دارند.
که اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند تا چند وقت آینده ما با یک بحران عدم اعتماد مردم به بانکداری الکترونیک مواجه خواهیم بود.
جم با بیان آن‌که براساس آمارهای بین‌المللی به سبب افزایش تهدیدات سایبری میزان استقبال مردم دنیا از بانکداری الکترونیک کاهش یافته است گفت: شیب کاهش استقبال مردم در ایران نسبت به سایر کشورها روند تندی داشته که باید در این رابطه مسوولان دنبال چاره‌اندیشی برای استفاده از تجهیزات امنیتی در بخش بانکداری الکترونیک باشد.
وی تصریح کرد: در این مورد چند مشکل عمده یکی نبود متولی خاص در حوزه امنیت بانکداری الکترونیک، دوم عدم همکاری شبکه بانکی کشور به منظور به روز کردن تجهیزات امنیت بانکداری الکترونیک و دیگر جدی نگرفتن بحث امنیت در فضای  بانکداری الکترونیکی است.
جم افزود: اگرچه در این رابطه برخی از بانکها مانند بانک ملی تدابیر ویژه‌ای را در حوزه امنیت بانکداری الکترونیک به مرحله اجرا گذاشته‌اند ولی متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات پیش آمده نتوانستند مانور لازم را برای معرفی ارتقاء امنیت بانکداری الکترونیکی خود به مردم معرفی کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.