توسعه صادرات یک میلیارد دلاری فرش دستباف

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس مرکز ملی فرش ایران، با اشاره iبه هدف‌گذاری امسال برای صادرات فرش دستباف گفت: چشم‌انداز ما برای صادرات امسال، صادرات یک میلیارد دلاری برای فرش دستباف است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، محمدباقر آقاعلیخانی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قم، از کارهای در دست اقدام در این عرصه را ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی مدرن فرشبافی در مرکز هر استان عنوان کرد.

آقاعلیخانی همچنین از افزایش ۳ الی ۴ برابری اعزام هیات‌های تجاری و حمایت از نمایشگاه‌های جهانی خبر داد و افزود: امسال سال تحول اقتصادی جدی در فرش دستباف کشور است.

رییس مرکز ملی فرش ایران، افزود: فناوری بومی و ریشه‌دار در فرهنگ ایرانی، ظرفیت‌های بزرگ صادراتی و ارزآوری، امکان تولید با سرمایه‌ای بسیار کم و در نقاط مختلف کشور، ارزش افزوده بسیار بالا و تجربه طولانی ایرانیان در تولید، بازاریابی و صادرات فرش، از جمله مزیتهای منحصر iبه فرد این هنر- صنعت ملی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: صنعت فرش دستباف، یکی از بزرگترین کسب و کارهای اشتغال‌زا و ارزآور کشورمان محسوب می‌شود.

به گفته وی هم اکنون حدود ۴ میلیون نفر در بافندگی فرش و کسب و کارهای مرتبط با آن، در اقصی نقاط ایران مشغول بکارند و این صنعت ظرفیت اشتغال ۱۰میلیون نفر را دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه طی چند ماهه قبل شاهد رشد ۲۷ درصدی صادرات فرش دستباف بوده‌ایم، گفت: امیدورایم این رقم در ماه‌های آتی با رشد قابل توجه صادراتی روبرو خواهیم بود.

آق علیخانی استان قم را جزء سه استان اقتصادی کشور ذکر کرد و گفت: قم پایتخت فرش ابریشم دنیا است و ویژگی بارزی نیز در حوزه تولید دارد و سقف‌های ۱۵ تا ۲۰ درصدی را iبه خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.