توسعه فعالیت‌های اتکایی داخلی

۱۶م دیماه ،

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به کاهش زمان گزارش‌دهی شرکت‌های بیمه گفت : نگهداری ریسک‌ها در کشور نشان ‌دهنده ظرفیت بزرگ و حمایت دولت از بیمه است.
به گزارش بینا، سید محمد کریمی گفت: اساس کار بیمه بر فعالیت اتکایی استوار است و قبولی و واگذاری باید به گونه‌ای شبکه‌ای باشد که در صورت بروز خسارت، به یک شرکت آسیب وارد نشود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و رایانه‌ای شدن فعالیت‌ها در شرکتهای بیمه ، ارائه ارقام و صورتحساب، زمان کمتری نیاز دارد و قرار شده است زمان گزارش‌دهی شرکت‌ها از ۳ ماه به یک ماه کاهش پیدا کند.
وی در باره وضع شرکت‌های بیمه اتکایی در کشور گفت: علاوه بر دو شرکت اتکایی، تعدادی از شرکت‌های عمومی به صورت ۲ سال یک‌بار به صورت موقت از بیمه مرکزی مجوز قبولی اتکایی دریافت می‌کنند و امسال نیز زمان تمدید شرکت‌ها فرا رسیده است.
کریمی تصریح کرد: البته شرکت‌ها باید افزایش سرمایه دهند تا در زمانی که به آنها مجوز فعالیت اتکایی داده شد، توان پذیرش ریسک‌های بزرگ را داشته باشند.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان اینکه نگهداری ریسک‌ها در کشور با سیاست‌های بیمه‌ای منافات دارد، افزود: با توجه به مشکلاتی که دشمنان کشور ایجاد کرده‌اند، نگهداری ریسک‌ها در کشور نشان‌دهنده ظرفیت بزرگ و حمایت دولت از بیمه است.
وی اضافه کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها مبلغ قابل‌توجهی از سوی بانک مرکزی نزد بیمه مرکزی سپرده شده است تا ریسک‌های بزرگ را به طور کامل در کشور پوشش دهیم.
کریمی در باره سرمایه شرکت‌های بیمه اتکایی داخلی گفت: اگر شرکت بیمه اتکایی سرمایه پایینی داشته باشد، واگذاری کمتری خواهد شد و ممکن است که یک شرکت عمومی ظرفیت بیشتری از یک شرکت اتکایی داشته باشد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.