توسعه منابع سپرده‌ای و ارتقای جایگاه بانک

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تاکید بر ضرورت توسعه منابع سپرده‌ای بانک، از ارتقای جایگاه بین‌المللی بانک توسعه تعاون در عرصه بین‌المللی خبر داد.

محمدعلی سهمانی اصل به ایسنا، گفت: یکی از کارهایی که در مسیر توسعه و جهش بانک دنبال خواهیم کرد، نهادسازی و ابزارسازی مالی است و در این راستا برنامه‌ریزی خاصی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: برای آنکه بانک توسعه تعاون در مسیر حرکت خود بتواند در عرصه‌های بین‌المللی هم جایگاهی کسب کند، لازم است زمینه حضور بانک در فعالیتهای اقتصادی و جهانی ارتقا یابد و محدودیتهایی که طی سنوات قبل ایجاد شده برطرف شود.

سهمانی ادامه داد: بانک توسعه تعاون باید با قدرت عمل بیشتری در صحنه تجهیز منابع عمل کند به همین منظور علاوه بر بازار پول، باید در بازار سرمایه نیز از جایگاه ویژ‌ه‌ای برخوردار شود و فرایند ارزش زنجیره خود را با ایجاد شرکتهای ابزاری و زنجیره‌ای دنبال کند.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون، برای پر کردن خلاهای پیش رو، توسعه حضور بانک در نظام بانکی و اقتصادی، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی بیشتر تعاونی‌ها انعقاد قراردادهای همکاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: طبعا در این مسیر نیازمند توسعه منابع سپرده‌ای هستیم و این امر با همراهی فعالان اقتصادی و تعاونی میسر می‌شود.

سهمانی در پایان گفت: سرمایه فعلی این بانک با وجود نوپا و تازه تاسیس بودن عدد درخور توجهی در حمایت از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشور نیست لذا برای افزایش سرمایه بانک از هر منبعی که بتوانیم اقدام می‌کنیم.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.