توسعه همه‌جانبه باید با مفهوم عدالت شکل گیرد

فروردین ۱۴۰۳

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: توسعه همه جانبه کشور باید همراه با مفاهیمی از جمله “عدالت” که در کلیدواژه پیشرفت تعریف شده است، شکل گیرد.

“محمدمهدی اسلامی” در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با پیشرفت دهه چهارم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: توسعه همراه با عدالت و دیگر الزامات فرهنگی در ادبیات سیاسی ما تعریف شده  و در نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه همه‌جانبه یعنی توسعه سیاسی در کنار توسعه فرهنگی اقتصادی که باید همزمان با یکدیگر صورت گیرد.

عضو عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد:  تقدم توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر دیگری سبب آسیب رسیدن به این مقوله خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به طور مثال اگر توسعه اقتصادی منجر به شکاف طبقاتی شود، کل جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد و نمی‌تواند در درازمدت جامعه را به پیشرفت برساند و همچنین توسعه سیاسی اگر سبب افزایش تنش‌ها شود و با توسعه فرهنگی هم سو نباشد کشور را دچار معضلات عدیده خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: توسعه همه جانبه کشور باید همراه با مفاهیمی از جمله ” عدالت” که در کلیدواژه پیشرفت تعریف شده است، شکل گیرد.

وی ضمن مرور روند توسعه در سه دولت قبل بیان کرد: همزمانی زمینه‌های پیشرفت از شکاف در جامعه جلوگیری می‌کند که در دوره اصلاحات و سازندگی به ترتیب کشور دچار مشکلات اقتصادی و انسداد سیاسی شد و فضای نامطلوبی را رقم زد.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: در دولت نهم و دهم رای مردم گویای مردود دانستن توسعه سیاسی و اقتصادی به تنهایی بود که شعارهای انقلابی دولت نهم منجر به جلب اعتماد دوباره مردم شد.

عضو حزب موتلفه باانتقاد نسبت به رویکرد دولت اخیر خاطر نشان کرد: کمرنگ شدن شعارهای دولت احمدی نژاد و رویکرد توسعه‌گرایانه در بعد تکنیکی منجر به عدم اقبال مردم برای ادامه آن در آینده شد، بنابراین اگر فضای کشور بخواهد اعتدال داشته باشد باید پیشرفت همه‌جانبه و هم زمان صورت گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.