توشیبا بار دیگر اثبات کرد که هارد دیسک هیبریدی، در عین ارزانی شبیه به SSD رفتار می‌کند

تا به حال در بیشتر کامپیوترها از هارد دیسک استفاده می‌شد اما همان‌طور که می‌دانید درایو دیسک سخت یا HDD به تدریج جای خود را دیسک حالت جامد یا SSD می‌دهد، چرا که سرعت SSD نسبت به HDD به مراتب بیشتر است.

دسته‌ی دیگری از محصولات به عنوان حافظه‌ی ذخیره‌سازی در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها به کار می‌رود که به اندازه‌ی SSD گران‌قیمت نیست و البته به اندازه‌ی HDD کند نیست. در واقع مزایای HDD و SSD را می‌توان در این نوع حافظه‌ها با هم جمع کرد. شاید شما هم در مورد درایوهای ترکیبی یا Hybrid شنیده باشید، درست است که خیلی معروف و پرکاربرد نشده‌اند اما محصولات بسیار خوبی هستند.

توشیبا یکی از کمپانی‌های خلاق در گردهمایی حافظه‌های فلش سال ۲۰۱۲ یک هارددیسک هیبرید عرضه کرد، هارددیسکی که سرعت دورانی آن ۵۴۰۰ دور بر دقیقه است، مقایسه‌ی کارایی این محصول با یک دیسک حالت جامد ۱۹ میلی متری و یک هارد دیسک معمولی به شما نشان می‌دهد که هارددیسک هیبرید بهتر از آن است چیزی است که کاربران فکر می‌کنند.

تست و نتیجه‌ی آن

سراغ آزمایش می‌رویم، ۳ سیستم داریم. یکی از SSD گران قیمت استفاده می‌کند، دیگری HDD دارد و سیستم سوم یک HDD هیبرید با SSD دارد. 

هر سه سیستم شروع به کار می‌کنند، روشن می‌شوند و سیستم عامل بوت می‌شود، نهایتاً باید یک ویدیو پخش شود. نتیجه بسیار جالب است، انتظار داریم که HDD خیلی کندتر از بقیه باشد و همین طور هم هست، اما تفاوت یک HDD هیبرید یا SSD چند ثانیه است؟

تنها ۲ ثانیه! درست است که وقتی مسأله‌ی انتقال فایل مطرح باشد، SSD بسیار سریع‌تر از هارد دیسک هیبریدی است اما در کاربردهای روزمره و در کار با نرم‌افزارها آنچه تجربه می‌کنیم، اختلاف کم مابین HDD و HDD هیبرید است.

توشیبا در مورد اینکه این مدل خاص هارد دیسک هیبریدی چه زمانی به بازار عرضه می‌شود چیزی نگفته اما در حال حاضر مدل‌های مختلف هارد دیسک هیبریدی در بازار وجود دارد و می‌توان از آنها به جای HDD استفاده کرد.

مهم‌ترین نکته این است که یک هارددیسک ترکیبی، سرعت فو‌ق‌العاده‌ی SSDها را با قیمت پایین HDDها ترکیب کرده و کارایی آن نسبت به چیزی که معمولاً تصور می‌کنیم، خیلی بهتر است و توشیبا در این تست می‌خواهد همین نکته را به ما یادآوری و شاید اثبات کند.

منبع: tweaktown

مطالب مرتبط

  • MSI با محصولات سری Reflex وارد بازار SSD می‌شود
  • SSD‌های جدید OCZ : خانواده‌ی petrol با قیمت نسبتا پایین
  • درایو حالت جامد هابرید شرکت Seagate با نام Momentus XT
  • کاهش قیمت SSDها و محبوبیت روز افزون آنها
  • توشیبا فلش درایوهای بسیار سریع با سرعت ۲۲۰ مگابایت در ثانیه عرضه کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.