توصیه به سالمندان برای مصرف روزانه ماست

استفاده از ماست در رژیم غذایی روزانه با تقویت واکنش های ایمنی بدن، به افرادی مانند سالمندان که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: ماست، یک میان وعده مغذی است که در تمام طول سال موجود بوده و منبعی غنی از کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین(ویتامین B2 )،ید، ویتامینB12، اسید پانتوتنیک( ویتامین B5 )، روى، پتاسیم و پروتئین محسوب می شود.
خاتون برسیاه اظهار کرد: ماست و شیر گاو، حاوى پروتئین خاصى هستند که موجب رشد بدن و تقویت فعالیت سلول هاى استخوان ساز شده و بیش از مصرف مکمل های حاوی کلسیم در رشد استخوان های نوجوانان، به ویژه دختران در سنین بلوغ موثر است.
وی با اشاره به اینکه مصرف مواد غذایى غنى از کلسیم، سبب کاهش حجم چربى بدن می شود، توصیه کرد: چنانچه قصد کاهش وزن دارید، بیشتر از مواد غذایى سرشار از کلسیم، به ویژه فرآورده هاى لبنى کم چرب مانند ماست و شیرگاو استفاده کنید.
این کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خاطرنشان کرد: اگرچه همواره بر مزایای مصرف ماست کم چرب تاکید می شود، اما ماست و سایر فرآورده هاى لبنى پرچرب مانند شیر، پنیر، خامه، سرشیر و کره نیز با داشتن چربى کامل، خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش مى دهند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.