توصیه تغذیه ای برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه مبارک رمضان

خبرگزای آریا- برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان، از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روزه‌داران هنگام افطار از مواد غذایی شیرین مانند زولبیا، بامیه و حلوا به مقدار زیاد مصرف نکنند، زیرا باعث افزایش وزن می‌شود.
زهرا عبداللهی افزود: بهتر است روزه‌داران روزه‌شان را با آب ولرم باز کرده و پس از آن از نان، پنیر، گردو و غذاهای گرمی مانند آش استفاده کنند و حتما بین افطار تا شام یک تا دو ساعت فاصله بگذارند و نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنند.
وی تصریح کرد: افراد باید در وعده سحری، غذای کافی بخورند و همچنین آبمیوه‌ و سبریجاتی مانند هویج و گوجه‌فرنگی را فراوان مصرف کنند، زیرا مقدار زیادی ویتامین را به صورت فشرده به بدن آن‌ها می‌رساند.
این متخصص تغذیه ادامه داد: برای تامین قند خون افراد روزه‌دار همانند زمانی که روزه‌ دار نیستند، باید سه وعده غذا بخورند که این وعده‌ها شامل سحر، افطار و شام است البته مصرف غذا در دو وعده سحری و افطار  نیز اشکالی ندارد.
عبداللهی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان استفاده از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل ۵ گروه اصلی غذایی یعنی نان و غلات، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت و حبوبات و تخم‌مرغ و شیر و لبنیات، برای حفظ سلامت بدن و تامین انرژی و نیازهای تغذیه‌ای بدن توصیه می‌شود استفاده از خرما در ماه رمضان به‌خصوص در هنگام افطار برای تأمین قند خون فرد روزه‌دار بسیار مؤثر است همچنین روزه‌داران سعی کنند به جای غذاهای چرب و سرخ شده، از غذاهای آب پز و بخارپز شده استفاده کنند .
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.