توصیه های پزشکی به کاربران رایانه

خبرگزاری آریا – کارشناس ارگونومی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کاربران رایانه توصیه کرد هنگام کار با رایانه، گردن خود را راست نگهداشته و شانه را عقب دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا ، فاطمه صادقی با اشاره به این که قوز کردن هنگام کار طولانی با کامپیوتر، سبب دردهای گردن و شانه ها می شود،‌اظهار داشت: بهتر است کاربران برای جلوگیری از دردهای ناشی از کار با رایانه، کاملا پشت خود را به صندلی بچسبانند همچنین ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنند که که پاها روی زمین قرار داشته و زانو در زاویه ۹۰ درجه قرار داشته باشد.
وی افزود: مرکز مانیتور باید حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر پایین تر از چشمان باشد این وضعیت علاوه بر این که باعث می شود پلک ها پایین تر قرار گیرند و سطح کمتری از چشم در معرض هوا باشد از خستگی گردن و شانه ها نیز می کاهد.
مهندس صادقی تصریح کرد: مانیتور باید طوری قرار گیرد که نور پنجره یا روشنایی اتاق به آن نتابد و افراد هنگام کار با کامپیوتر سعی کنند پرده ها را کشیده و روشنایی اتاق را نیز به نصف وضعیت معمولی کاهش دهند.
کارشناس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به کابران توصیه کرد: سعی کنید هر ۵ تا ۱۰ دقیقه چشم خود را از مانیتور برداشته و به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه به نقطه ای دور نگاه کنند این کار سبب استراحت عضلات چشم می شود همچنین به شما وقت می دهد پلک بزنید و سطح چشم شما مرطوب شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.