توصیه‌هایی در زمان آلودگی هوا

با توجه به آلودگی هوای تهران نباید از مصرف میوه و سبزیجات در این ایام غافل شد زیرا ویتامین C موجود در میوه‌های تازه رادیکال‌های آزاد در بدن را از بین می‌برند و همچنین استفاده از مرکبات در زمان آلودگی هوا باعث محافظت از ریه‌ها می‌شود.

مصرف انار، سیب و پرتقال در زمان آلودگی هوا توصیه شده است زیرا پرتقال غنی از ویتامین C است. سبزی‌های تیره برگ بهترین منبع بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن را می‌توان در کاهو، جعفری، کلم بروکلی و سبزی خوردن به وفور یافت.

آب انار بهترین راه جلوگیری از جذب آلودگی هواست و همچنین مصرف مکرر شیر کم چرب را در صبح و شب فراموش نکنید. مصرف چای کم‌رنگ و بدون قند به علت داشتن تانن‌ها، آلودگی هوا را به خود جذب کرده و دفع می‌کند.

برخی بر این باورند که  مصرف سیب پخته در زمان آلودگی هوا مفید می‌باشد، اما این باور اشتباه می‌باشد چون که سیب به علت داشتن پکتین باید به صورت خام مصرف شود و پختن سیب هیچ تأثیری ندارد.

سیب را قبل از مصرف حتماً باید پوست کند، زیرا در زیر پوست سیب‌ها به دلیل سمپاشی و واکس‌ میوه، بسیاری سموم جمع شده است. استفاده از دستگاه بخور در ایام آلودگی تا حدودی از آلودگی هوا در داخل منزل می‌کاهد اما استفاده از دستگاه بخور بیشتر روی ویروس‌ها تأثیر‌گذار است.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا در منزل نمی‌تواند باعث پاک‌سازی هوای داخل منزل شود. زیرا جداره‌های در و پنجره مانع ورود آلودگی به ذرات ریز نیستند.

۰ دیدگاه ۲۳ بازدید ۱

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.