توصیه‌های کنسول سفارت ایران در باکو به مسافران ایرانی

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو با توجه به افزایش شکایات اتباع ایرانی از نحوه برخورد مأموران مرزی و گمرکی جمهوری آذربایجان با آنها، در این رابطه پیشنهاد‌هایی را به مسافران ایرانی عازم این کشور ارائه کرد.

سیدمحسن مولایی در گفت‌وگو با خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: تعدادی از اتباع کشورمان با مراجعه به بخش کنسولی سفارت از نحوه برخورد مأموران مرزی و گمرکی دولت آذربایجان و همچنین دریافت وجوه غیرقانونی از آنها شکایت می‌کنند و متأسفانه تعداد این شکایت‌ها رو به افزایش است و ما این موضوع را به مقام‌های مربوط جمهوری آذربایجان گزارش کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: طبق مقررات جاری دولت آذربایجان، مسافرانی که قصد دارند با خودرو شخصی به این کشور سفر کنند، باید بر حسب نوع و مدل خودرو نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ منات (واحد پول آذربایجان) حق بیمه پرداخت کنند.

این مقام کنسولی ایران با توجه به این شرایط، از هموطنان ایرانی خواست تا ضمن رعایت مقررات جمهوری آذربایجان از پرداخت هرگونه وجه غیرقانونی به متصدیان مربوطه اجتناب و در قبال پرداخت هر مبلغی، رسید معتبر دریافت کنند.

وی افزود: هموطنان در صورت مواجهه با موارد غیرقانونی یا برخوردهای ناشایست، می‌توانند مراتب را با ذکر نام و سمت فرد مورد نظر به بخش کنسولی سفارت ایران اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

مولایی به حجم بالای تردد اتباع دو کشور ایران و آذربایجان بویژه از طریق مرزهای زمینی اشاره و بر ضرورت همکاری متقابل طرفین برای ارائه هرچه بیشتر تسهیلات به مسافران مرزی تاکید کرد.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو در پایان خاطرنشان کرد: در زمان‌های مختلف در نتیجه همکاری‌های متقابل، چنین مشکلاتی کاهش پیدا کرده است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.