توصیه های گمرک به زائران خانه خدا

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران از زائران بیت الله الحرام خواست مقررات گمرکی کالایی را هنگام خروج از کشور و بازگشت از مراسم حج رعایت کنند و در تهیه سوغات ،کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران از زائران بیت الله الحرام خواست مقررات گمرکی کالایی را هنگام خروج از کشور و بازگشت از مراسم حج رعایت کنند و در تهیه سوغات ،کالاهای داخلی را در اولویت قرار دهند.
محمدرضا نادری گفت: بطور کلی قوانین مسافران ایرانی و غیرایرانی که وارد کشور می شوند و همچنین مسافران خروجی در آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات تصریح شده است و برای سفرهای زیارتی به عراق، سوریه و عربستان ؛ خروج پسته، مغز پسته و خشکبار و زعفران و همچنین فرش به مقصد کشورهای زیارتی ممنوع است و برای سایر کشورها در حد غیرتجاری مجاز است اما صرفا برای مصرف شخصی باشد و خروج این کالا به صورت تجاری ممنوع است.
وی از زائران خانه خدا خواست از خروج اینگونه کالاها جدا خودداری کنند.
نادری اظهار داشت: در بحث واردات حجاج محترم می توانند تا سقف ارزشی ۸۰ دلار کالای مجاز علاوه بر لوازم شخصی مستعمل و غیرتجاری وارد کنند که این موارد بدون پرداخت حقوق گمرکی است.
وی افزود: کالاهای مجاز مازاد بر این نیاز به هیچ وجه صرفه اقتصادی هم ندارد که وارد شود زیرا علاوه بر حقوق گمرکی ،معادل دو برابر سود بازرگانی باید حقوق ورودی پرداخت کنند.
نادری گفت: عمدتا کالایی که به این شکل وارد می شود از ماخذ حقوقی ورودی بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ وجه به زوار عزیز توصیه نمی شود که بخواهند مازاد بر سقف این کالا وارد کنند.
معاون گمرک افزود: علاوه بر این محدودیت هایی برای همه مسافران وجود دارد که از ورود کالاهای حجیم مانند تلویزیون، یخچال های بزرگ، چرخ خیاطی و ضبط صوت های بزرگ، ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، آبگرمکن و اجاق گاز جلوگیری کنند و ممنوع است.
نادری گفت : این کالا به وفور در کشور وجود دارد و حتی اگر زائران از سقف ۸۰ دلار استفاده نکرده باشند می توانند بعد از ورود به کشور به فروشگاه هایی که در مبادی ورودی وجود دارد تا یک ماه مراجعه کنند و کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

منبع: واحد مرکزی خبر


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.