توضیحات روابط عمومی کانون صنایع غذایی در جوابیه کیهان افتخار سینا مبنی بر مطلب منتشر شده دبیر کانون صنایع غذایی ایران

توضیحات روابط عمومی کانون
توضیحات روابط عمومی کانون صنایع غذایی در جوابیه کیهان افتخار سینا مبنی بر مطلب منتشر شده دبیر کانون صنایع غذایی ایران

۱۴:۳۳ (شنبه ۱۷ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

هرچند به هیچ عنوان اعتقاد به جوابیه نویسی و درگیری در وادی بگو مگو های مطبوعاتی نداشته و نداریم و همچون اطلاعیه نخست به اطلاع رسانی با زبان اسناد و مدارک معتقدیم، اما با توجه به جوابیه شرکت کیهان افتخار سینا که گویا روند عکسی را پیروی کرده و به جوابیه نویسی بیش از ارایه مدرک بها می دهند، مواردی جهت اطلاع بیشتر خوانندگان ارایه نموده و قضاوت را به آنان واگذار می کنیم:

توضیحات روابط عمومی کانون

هرچند به هیچ عنوان اعتقاد به جوابیه نویسی و درگیری در وادی بگو مگو های مطبوعاتی نداشته و نداریم و همچون اطلاعیه نخست به اطلاع رسانی با زبان اسناد و مدارک معتقدیم، اما با توجه به جوابیه شرکت کیهان افتخار سینا که گویا روند عکسی را پیروی کرده و به جوابیه نویسی بیش از ارایه مدرک بها می دهند، مواردی جهت اطلاع بیشتر خوانندگان ارایه نموده و قضاوت را به آنان واگذار می کنیم:  

 

۱-     در جوابیه مذکور به دفعات از اطلاعیه کانون با عنوان: “گزارش کذب، مغرضانه و خلاف واقعیت روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران” یاد شده است اما آنچه که در اطلاعیه کانون مشهود بود، مبتنی بودن محتوای تمامی جملات آن به مدارک قید شده در خبر، برخلاف جوابیه شرکت کیهان افتخار سینا بود که دارای متنی چند برابر اطلاعیه کانون و فاقد حتی یک مدرک برای اثبات مطالب عنوان شده بود.

۲-     مدیر محترم روابط عمومی شرکت کیهان افتخار سینا در بخش دیگری از جوابیه آورده اند: “اینکه عنوان شده است کیهان افتخار سینا مورد تایید نمی باشد ، جهت آگاهی بیشتر روابط عمومی آن کانون اعلام میدارد که مرجع قانونی یا غیر قانونی بودن یک شرکت تولیدی ، صنعتی و خدماتی تشکل صنفی مربوطه نمی باشد بلکه مراجع رسمی کشور مانند قوه قضاییه و وزارتخانه های مربوطه حق اظهار نظر دارند” . کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران ضمن تصدیق کامل این امر، ادعایی در مورد قانونی و غیرقانونی بودن این شرکت نداشته و تنها با توجه به استناد و استفاده نادرست مدیران شرکت کیهان افتخار سینا از نامه دبیرکل کانون مبنی بر پذیرش اولیه تقاضای عضویت آن شرکت در کانون و ارایه آن به عنوان مجوز در محافل مختلف و همچنین  استعلام اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با شرکت کیهان افتخار سینا از کانون در این خصوص نظر نهایی خود را مبنی بر “مورد تایید نبودن مدارک این شرکت توسط کانون” ارایه نمود.

۳-      روابط عمومی محترم کیهان افتخار سینا عنوان نموده  که ” این شرکت بنابر دلائلی که برای آن محفوظ است از عضویت در انجمن انصراف داد”. در این زمینه نیز باید گفت: اولا از فنون جوابیه نویسی شفاف سازی و ارایه تمام حقایق است و در این وادی الفاظی چون ”  دلائلی که برای شرکت محفوظ است” جایی ندارد. ثانیا با توجه به اینکه درخواست عضویت توسط خود شرکت کیهان افتخار سینا مطرح شده بود، چه خوب بود که این شرکت درخواست عدم انصراف خود را – به هر دلیلی – کتبا به کانون اعلام می نمود که در آن صورت کانون نیز تنها به انعکاس آن دررسانه ها بسنده می نمود و نیازی به درج سایر مدارک نبود.   

۴-     روابط عمومی کیهان افتخار سینا در ادامه آورده است : “بسیار مناسب بود که روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران فرم عضویت در کانون را که می بایستی آقای علیزاده تکمیل می نمودند در گزارش خود منعکس می کرد تا خوانندگان محترم قضاوت نمایند آیا اساساً مدارکی را که روابط عمومی انجمن در اطلاعیه خود ارسال آنها را شرط عضویت شرکت کیهان افتخار سینا از سوی کانون عنوان کرده است در فرم مذکور به آنها اشاره شده است یا خیر ؟ که به استحضار خونندگان می رساند مدارک ذکر شده در فرم ثبت نام کانون مربوط به ثبت تشکلها و شرکتهای ایرانی است و این کانون حق مسلم خود می داند در خصوص عضویت شرکتی که مدعی نمایندگی برندی خاص از کشور امریکا است مدارک بیشتر و واضح تر ی را مطالبه نماید.  

۵-      در ادامه این جوابیه آمده است:”روابط عمومی کانون صنایع غذایی ایران و نیز دبیر کل آن باید پاسخگو باشند که اگر با عضویت شرکت کیهان افتخار سینا در این انجمن موافقت نشده بود دلیل تقاضا برای پرداخت ۲۰ میلیون ریال حق عضویت و مبلغی مازاد برآن بر چه اساسی بوده است؟” در این خصوص باید گفت: ارایه فیش پرداخت مبلغ مذکور از مدارک عضویت در کانون است و بدیهی است که در صورت عدم تایید عضویت مسترد می شود ضمن آنکه مطابق نامه کانون به این شرکت پرداخت مبلغ اضافی به صورت همت عالی به معنای کمک به این تشکل در صورت تمایل است که به هیچ عنوان جنبه اجباری و دستوری نداشته است.

۶-     در خصوص ادعای روابط عمومی محترم کیهان افتخار سینا با این عنوان که ” طرح این موضوع که دلیل حضور نمایندگان شرکت کیهان افتخار سینا در انجمن ، تقاضا برای عضویت بوده است کذب محض می باشد زیرا پیش از این با عضویت این شرکت در کانون موافقت شده بود ” به اطلاع خوانندگان می رساند: نامبردگان جهت اثبات حقانیت مدارک کیهان افتخار سینا جهت انجام مصاحبه توسط دبیرکل کانون در رسانه ها مبنی بر تایید آن توسط کانون مراجعه نموده بودند که دبیر کل کانون ضمن بررسی مدارک مذکور ، آن را به بخش حقوقی ارجاع داد.

۷-     روابط عمومی کیهان افتخار سینا در بخش دیگر آورده است:”جناب خلیلی در پاسخ به خبرنگار محترمی که از ایشان سئوال کرده بودند چگونه در مصاحبه با ایسنا از حضور نماینده کی اف سی در ایران اظهار بی اطلاعی می کنید در صورتی که طبق اسناد موجود قبلاً با عضویت آنان در کانون موافقت نمودید که ایشان دلیل این اظهار نظر خود را غافلگیر شدن از سوی خبرنگار ایسنا عنوان کرده و اظهارمی دارد چون در زمان مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایسنا در جلسه ای حضور داشته است لذا پاسخ های ایشان دارای اشکال بود” این کانون ضمن تایید این امر ، مصاحبه مذکور را در پی مراجعه نمایندگان کیهان افتخار سینا و اصلاح مصاحبه پیشین انجام داد تا از این رهگذر اجحافی در حق آن شرکت نشود.  

۸-     در جوابیه کیهان افتخار سینا آمده است: “مجوز صادره از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با ثبت کی اف سی توسط شرکت کیهان افتخار سینا نزد این شرکت موجود می باشد و در صورت صلاحدید برای مراجع قانونی ارسال خواهد شد. اما اینکه چرا اداره کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجوز مورد اشاره اظهار بی اطلاعی کرده است تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل” . کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران بر این باور است که خوانندگان بیش از کانون منتظر ارایه این مجوز از سوی شرکت کیهان افتخار سینا هستند که متاسفانه و بنا به هر دلیلی این امر محقق نشده است.

۹-     در ادامه این جوابیه آمده است: “در ارتباط با نامه مورخه ۳۰/۳/۹۱ کانون انجمن های صنایع غذایی ایران خطاب به مدیرعامل شرکت کیهان افتخار سینا ، هرچند بخشی از مطالب مندرج در نامه دور از واقعیت می باشد اما این شرکت در حال آماده کردن مستندات لازم برای ارسال به کانون انجمن های صنایع غذایی بود که درکمال تعجب با انتشار اطلاعیه سراسر کذب روابط عمومی آن کانون مواجه گردید . لذا پیگیری موضوع را متوقف نموده است” اولا: مشخص نشد کدام بخش از مطالب مندرج در نامه خلاف واقع است تا در آن خصوص هم شفاف سازی کنیم. ثانیا: به نظر میرسد دارابودن مدرک مادر و مدرک نمایندگی و ترجمه تایید شده آن برای شرکتی با وسعت و آوازه نام برندی معروف که داعیه نمایندگی در ایران را دارد، از بدیهیات است و نه اینکه پس از گذشت ده روز بدون هیچگونه تماسی عنوان نمایند که در حال آماده نمودن مدارک فوق هستند! ثالثا: متوقف نمودن موضوع به واقع محروم نمودن کلیه مخاطبان و حتی افرادی است که به نوعی با اعتماد به نام برند مذکور با این شرکت حاضر به همکاری و سرمایه گذاری شده اند وگرنه این کانون نتیجه لازم خود را از مجموع مکاتبات و تعاملات گذشته با این شرکت گرفته و منتشر نموده است.  رابعا: در صورت انصراف شرکت کیهان افتخار سینا از عضویت در کانون اصولا نیازی به آماده کردن مدارک فوق نبود و همانطور که ذکر شد ارایه نامه انصراف عضویت کفایت می کرد.  

۱۰-   کیهان افتخار سینا در ادامه آورده است: “اطمینان داریم اعضای محترم هیئت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در جریان اظهارات غیر کارشناسی دبیرکل کانون و اطلاعیه مخدوش روابط عمومی این تشکل صنفی نمی باشند”. این امر گویا نشانگر اطلاع شخص مدیر محترم روابط عمومی کیهان افتخار سینا از نظرات شخصی اعضای هیئت مدیره کانون است که در این خصوص این کانون اذعان می دارد فاقد سرعت عمل ایشان در دریافت نظرات مدیران تشکلی که تمایلی هم به عضویت در آن ندارند ، می باشد. 

۱۱-   در بخش دیگری از این جوابیه آمده است: “شانتاژ یک باره روابط عمومی کانون صنایع غذایی ایران علیه این شرکت تحقیقاً شینطنت رقبا می باشد” به استحضار مخاطبان می رساند: بزرگترین سرمایه کانون، مورد اعتماد و استناد بودن در سطح جامعه بزرگ غذا و صنایع غذایی است که اصولا اطلاعیه مذکور نیز در جهت حفظ این سرمایه ارزشمند معنوی صادر شد. ضمنا مدارک و استعلام های واصله به این کانون جهت کسب موضع کانون در خصوص این امر نیز در دفتر کانون موجود است.   

۱۲-   در انتهای این جوابیه آمده است: “خبرگزاری کانون صنایع غذایی ایران از ابتدای فعالیت شرکت کیهان افتخار سینا و افتتاح اولین شعبه از رستوران های زنجیره ایی کی اف سی همواره همکاری بسیار خوبی با این شرکت در انعکاس اخبار داشته است که در این خصوص نیز باید گفت این کانون با دل و جان از تمامی فعالان صنعت غذا حمایت نموده دست آنان را به گرمی می فشارد. در خصوص شرکت کیهان افتخار سینا نیز موضع کانون همین امر بوده و می باشد.

۱۳-   در پایان این کانون اعلام آمادگی می نماید چنانچه شرکت کیهان افتخار سینا مدارک خواسته شده توسط کانون را در هر زمان ارایه نماید، به طور کامل در همین پایگاه خبری آن را منتشر و به کل فعالان صنعت غذا اطلاع رسانی نماید.

 

روابط عمومی کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران

۱۷/۴/۹۱


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.