توضیحات سبوحی در خصوص کف و سقف تعرفه‌های تازه همراه اول/آبونمان تلفن ثابت به ۹۰۰تومان افزایش و تعرفه تلفن ثابت به ۴۴٫۷ریال برمیگردد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

sabohi-irib.jpg

معاون رگولاتوری با تشریح جزئیات هم‌کدی و یکسان شدن تعرفه همراه اول گفت: سقف تعرفه سیمکارت دائمی ۶۱۸ و اعتباری ۹۲۷ ریال است؛ مخابرات نیز باید پس از هم‌کدی ۹۰۰ تومان آبونمان بگیرد و تعرفه پالس را به ۴۴٫۷ ریال بازگرداند.
 
شرکت مخابرات ایران از فردا اجرای طرح همکدی (حذف کدهای داخل استانی) را در تمام استان‌های کشور آغاز می‌کند. این کار قرار است طبق زمان‌بندی حداکثر در طول ۱ تا ۲ ماه انجام شود.
 
لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با فارس با بیان جزئیات یکسان‌سازی تعرفه همراه اول و همکدی داخل استانی در استان‌های کشور، اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، در شبکه تلفن همراه، کف قیمت پایه هر دقیقه مکالمه ۵۱۵ ریال و سقف تعرفه ۶۱۸ ریال است و اپراتور می‌تواند تا ۲۰ درصد بیشتر از این مبلغ تعرفه تعیین کند.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری نیز می‌تواند ۵۰ درصد بیشتر از سیم‌کارت دائمی تعیین شود که در نتیجه سقف تعرفه سیم‌کارت اعتباری ۹۲۷ ریال خواهد بود.
 
وی گفت: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در استان‌هایی که هم‌کدسازی انجام شود، مخابرات می‌تواند از تاریخ اجرای همکدی بابت هزینه اجرای طرح و جبران بخشی از زیان آن، مبلغ ۹۰۰ تومان آبونمان دریافت کند که بنابراین آبونمان ۶۳ تومانی در قبوض به ۹۰۰ تومان تغییر می‌کند.
 
سبوحی تاکید کرد: استان‌هایی که پیش از این همکد شده‌اند مانند تهران، البرز و قم نیز شامل این دستورالعمل می‌شوند.
 
وی با استناد به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ادامه داد: همچنین پس از همکدسازی مخابرات حق هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای را ندارد و با اجرای همکدی و اخذ آبونمان ۹۰۰ تومانی، تعرفه باید به تعرفه سابق هر پالس معادل ۴۴٫۷ ریال بازگردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.