توضیح وزیر خارجه میانمار درباره کشتار مسلمانان: میانمار هیچ گونه خشونتی علیه مسلمانان اعمال نکرده است

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین مستقر در ستاد خبری اجلاس عدم تعهد، در نشست عصر امروز سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد رونا مونگلین وزیر خارجه میانمار با بیان این که‌ مذاهب مختلف مسیحی و مسلمان در صلح کنار هم زندگی می کنند هر چند که بودیسم ۸۹ درصد جمعیت کشور ما را تشکیل می دهد، گفت: سایر مذاهب نیز آزادانه فعالیت می کنند. ۴ درصد را مسلمان ها تشکیل می دهد و ۵ هزار کلیسا، ۳ هزار و ۲۱۵ مسجد و ۵۱ هزار معبد بودایی در کشور ما وجود دارد.
وزیر امور خارجه میانمار تاکید کرد: رویداد اخیر در ایالت راکین به دلیل قتل یک دختر توسط سه جوان مسلمان در مقابل عمل تلافی جویانه انجام شد و سه نفر از بودایی ها سه نفر از مسلمانان را کشتند و اختلافات قومی بوجود آمد که منجر به تشدید خشونت در این ایالت شد.
وزیر خارجه میانمار با بیان این که دولت به محض وقوع این اتفاقات اقدامات لازم را انجام داد تا صلح را در منطقه ایجاد و با خشونت مقابله کند، افزود: این اختلافات مذهبی نبوده، بلکه اختلافات قومی بوده است. در نتیجه این شورش ۸۸ نفر کشته شده اند که ۳۱ نفر از ایالت راکین بودند.
وی گفت: میانمار هیچ گونه خشونتی علیه مسلمانان اعمال نکرده است و دولت میانمار اتهاماتی را که برخی بر علیه این کشور عنوان کردند که اتفاقات اخیر ناشی از اختلافات مذهبی بوده، کاملا رد می کند. این اختلافات چیزی جز اختلافات قومی نبوده است.
مونگلین با بیان این که دولت با جامعه بین‌الملل برای کمک به قربانیان این شورش در ارتباط است و از حمایت بین‌المللی تشکر می کند، تصریح کرد: دولت جمهوری میانمار خواستار تضمین آزادی تمام مذاهب و حقوق اتباع و مخالفت با هر گونه تبعیض است.
/۲۹۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.