توضیح وزیر نیرو درباره نگرانی از بابت آب و برق تابستان

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز فصل گرما چه توصیه‌ای به مردم در زمینه مصرف انرژی دارید که با مشکل قطعی آب و برق مردم در تابستان روبرو نشوند، گفت: با توجه به آغاز فصل گرما، ما طبق روال توصیه‌هایی را به مردم عزیزمان برای رعایت مصرف و بهینه مصرف کردن داریم تا خدمات به خوبی در سراسر کشور ارائه شود.
 نامجو در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که از دیرباز انجام شده و هر ساله بر تعداد نیروگاه‌ها و طرح‌های آبرسانی اضافه می‌شود، نگرانی از نظر آب و برق نداریم و اگر مصرف به صورت درست انجام شود مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.
وزیر نیرو همچنین در مورد آخرین وضعیت سدها در کشور نیز گفت: برنامه‌ریزی شده است که بیش از ۷۰ سد به ثمر برسد و ما در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم که منابع مالی به موقع دست پیمانکاران برسد.
وی با اشاره به افتتاح سدها در کشور گفت: تعدادی از سدها آماده شده و تعداد دیگری نیز آماده افتتاح است که طبق برنامه‌ریزی افتتاح خواهند شد.
نامجو در پاسخ به این سوال که برق نیروگاه بوشهر چه موقع وارد مدار خواهد شد، گفت: برق نیروگاه بوشهر مدتی پیش وارد مدار شد و از آن استفاده شد ولی به خاطر تست‌های نهایی که باید انجام می‌گرفت بار دیگر از مدار خارج شد و ما منتظر اعلام و تصمیم سازمان انرژی اتمی هستیم تا برق این نیروگاه را وارد مدار کنیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در این زمینه دارای آمادگی است و مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: همانطور که گفتم ما منتظر تصمیم سازمان انرژی اتمی هستیم که هر موقع آنها اعلام کنند ما آمادگی لازم را برای انجام این امر داریم.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.