توقف تولید برخی موتورسیکلتها با اجرای استاندارد جدید

توقف تولید برخی موتورسیکلتها با اجرای استاندارد جدید

عصر خودرو : دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران گفت: با بازنگری انجام شده در استاندارد جدید مصرف سوخت و با توجه به تکنولوژی فعلی، تعداد زیادی از برندهای در حال تولید در کارخانه‌ها موفق به پاس کردن استاندارد جدید مصرف سوخت نخواهند شد.

به نقل از ایسنا بهمن ضیاء مقدم اظهار کرد: با توجه به بازنگری استاندارد معیار مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها (استاندارد ۲-۶۶۲۶) مقادیر تعیین شده معیار مصرف بنزین در موتورسیکلتهای با حجم ۱۲۵ سی.سی که در تدوین اولیه استاندارد ۳ لیتر بوده به ۲٫۲ لیتر در صد کیلومتر تقلیل یافته است.
وی معتقد است: این استاندارد که از ابتدای مهر اجرایی شده مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است زیرا در شرایط فعلی و با تکنولوژی حاضر، رسیدن به معیارهای مورد نظر بسیار مشکل و گاها دست نیافتنی خواهد بود.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران افزود: اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت در حالی است که موتورسیکلتهای در حال تولید حتی حد مجاز و معیار مصرف سوخت استاندارد قبلی که ۲٫۴ لیتر بوده است را نیز به سختی پاس می‌کردند.
مقدم با بیان اینکه موعد تمدید مجوز شماره‌گذاری موتورسیکلتها از نیمه دوم سال آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل پاس نشدن استاندارد جدید مصرف سوخت، بیشتر کارخانه‌ها موفق به تمدید مجوز نشده و خطوط تولید برخی از آنها متوقف خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر استاندارد جدید مصرف سوخت، اجرای استاندارد آلایندگی یورو ۳ و پارامترهای آزمون‌های مربوط به این استاندارد نشان می‌دهد که پاس کردن این استاندارد، افزایش مصرف سوخت موتورسیکلتها را به دنبال خواهد داشت به‌گونه‌ای که برخی آزمونهای انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سوخت گاها تا ۳٫۲ لیتر نیز افزایش داشته است.
دبیر سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران تصریح کرد: چنانچه مسوولان سازمانهای ذیربط نسبت به بررسی مجدد استاندارد جدید مصرف سوخت و حل این معضل اقدام عاجلی نکنند تا پایان سال جاری با تعطیلی کارخانه‌های تولیدکننده مواجه خواهیم شد.
 پیش از این مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل و نقل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از ابلاغ و اجرایی شدن استاندارد جدید مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها خبر داده و اظهار کرده بود که استاندارد جدید مصرف سوخت نسبت به استاندارد قدیمی سختگیرانه‌تر است.
به گفته محمدرضا فیض‌آبادی، حرکت به سوی افزایش تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در برابر موتورسیکلت‌های کاربراتوری لازمه اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها است.

سه شنبه ۱۱ مهر   ۹:۱۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.