توقف رشد اقتصادی منطقه یورو

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:رشد اقتصادی در ۱۷ کشور عضو بلوک یورو تنها چند ماه پس از ظهور رکود اقتصادی که ۱٫۵ سال به طول انجامید، در آستانه توقف دوباره قرار گرفته است.

به گزارش ممتاز به نقل از صدای آمریکا، رشد اقتصادی در ۱۷ کشور عضو بلوک یورو تنها چند ماه پس از ظهور رکود اقتصادی که ۱٫۵ سال به طول انجامید، در آستانه توقف دوباره قرار گرفته است.

مقامات منطقه یورو اعلام کرده‌اند که اقتصاد این منطقه تنها ۰٫۱ درصد در دوره زمانی ماه های جولای تا سپتامبر رشد یافته که نسبت به رشد ۰٫۳ درصدی سه ماهه قبل کاهش نشان می‌دهد.

با نرخ بیکاری بالای ثبت شده و بعضی دولت‌های بدهکار که در حال تقلا و تلاش برای به دست آوردن مجدد  موقعیت مالی خود می باشند،ثروت اروپایی‌ها در میان پیشرفت دو اقتصاد اول جهان، آمریکا و چین کاهش یافته است.

بنابر اظهار منطقه یورو در سه ماهه سوم، رشد اقتصادی به طرز قابل توجهی در آلمان_به عنوان قوی ترین اقتصاد منطقه یورو که در آن رشد اقتصادی به سه دهم درصد یعنی کمتر از نیمی از آنچه در قبل بوده_کاهش یافته است.

همچنین رشد اقتصادی در فرانسه و ایتالیا به عنوان دومین و سومین اقتصاد بزرگ فرانسه به شکل ناچیزی رشد یافته است.

اقتصاد منطقه یورو که در مجموع بزرگ‌ترین اقتصاد جهان است، در شش فصل متوالی منتهی  به ماه مارس امسال تنزل یافته است که این تنزل طولانی‌ترین افول از زمان معرفی این منطقه از سال ۱۹۹۹ است.

حتی با رشد محدود اتحادیه اروپا، ایرلند اعلام کرده است، اولین کشور از چهار کشور عضو منطقه یورو خواهد بود که به بسته نجات مالی که این کشور را قادر به قرض گرفتن پول از بازارهای بین المللی بدون پشتوانه امن خطوط اعتباری احتیاطی می‌کند، احتیاج خواهد داشت.

تحلیل‌گران اظهار می‌دارند به موازات اقدامات ریاضت اقتصادی که ‌در چندین کشور عضو بلوک یورو منجر به کاهش هزینه‌های دولتی شده است، کاهش صادرات منجر به کندی رشد اقتصادی در سه ماهه سوم شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.