توقف روند گرم شدن زمین/ افزایش گازهای گلخانه ای عامل پیش بینی گرمایش

۲۰م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، کارشناسان دفتر هواشناسی بریتانیا تصدیق کرده اند که پیش بینی های قبلی نادرست بوده و به سبب انتشار یافتن خبرها نادرست مورد انتقاد قرار گرفته اند.

براساس یک بیانیه مطبوعاتی که اخیرا انتشار یافته طی پنج سال آینده دمای هوا ۰٫۴۳ درجه بالای متوسط دمای سالهای ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۰ خواهد بود این درحالی است که پیشتر پیش بینی شده بود این افزایش دما ۰٫۵۴ درجه خواهد بود.

این افزایش دما تنها اندکی بیشتر از افزایش دمایی است که در سال ۱۹۹۸ ثبت شده، همین افزایش ۱۹ سال پیش توسط کارشناسان هواشناسی در نوع خود یک پدیده هوایی استثنائی است.

پیش از این دفتر هواشناسی بریتانیا اعلام کرد که افزایش شدیدی از دمای همای جهان تا ۲۰۱۶ پیش بینی می گردد

مدلسازی تازه رایانه ای پیش بینی کرده است که دمای هوا نسبتا ثبات می ماند

درحال حاضر پیش بینی می گردد که دمای سیاره زمین ظرف چند سال آینده افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

این آمارها و ارقام به واسطه تغییرات جوی با عامل انسانی بالا رفته است و گرمایش زمین نیز به رغم افزایش قابل توجه گازهای گلخانه ای در دهه های اخیر روند ثابتی را طی می کند

دکتر دیوید وایتهاوس دانشمند مشاور بنیاد سیاست گرمایش زمین اظهار داشت: توقف دمای جهانی هوا دست کم تا سال ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت. به این معنا که دمای هوا ظرف ۲۰ سال افزایش چشمگیری نداشته است. چنین دوره ای مشکلات بنیادینی برای مدلهای جوی ایجاد می کند.

تکه های از یخ از یک یخچال طبیعی که در جنوب آرژانتین جدا می گردد؛ پدیده های مشابه این را به گرمایش زمین نسبت می دهند

این درحالی است که دکتر ریچارت آلن از دانشگاه ریدینگ گفت: گرمایش زمین متوقف نشده است بلکه به نظر می رسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در مقایسه با دهه ۱۹۷۰ روند کندتری دارد.

دفتر هواشناسی بریتانیا اعلام کرده است که این پیش بینی های ۵ ساله در نتیجه مدل سازیهای رایانه ای تازه است که تغییرات دمای سطح اقیانوسها را مدنظر قرار داده است.

سرعت افزایش گرمای زمین برخلاف تصورات پیشین است

گفته می گردد که کند شدن روند افزایش دما پس از یک افزایش شدید در دهه ۱۹۹۰ بوده است و می توان سبب آن را به ناپایداریهای طبیعی، تغییرات در فعالیتهای خورشیدی و حرکت اقیانوسها نسبت داد.

پیش بینی های گرمایش مستمر زمین تاحد بسیاری در نتیجه افزاش سطح گازهای گلخانه ای است، کارشناسان اخطار داده اند که بدون انجام تلاشهای بشری برای کاهش این گازها، جهان در قرن آینده در معرض افزایش دمای خطرناکی قرار خواهد گرفت.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.