توقف صادرات نفت عراق به ترکیه درپی بروز مشکل فنی در خط لوله صادراتی

خبرگزاری آریا-  وزارت نفت عراق از قطع صادارت نفت خام عراق به ترکیه در پی وقوع مشکل فنی در بخش ترک خط لوله کرکوک-جیحان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه ای روی پایگاه اینترنتی این وزارتخانه اعلام کرد: صادرات نفت خام عراق در ساعت ۷:۴۵ بعد از ظهر روز یک شنبه به وقت محلی متوقف شده است.
بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام خط عراق به ترکیه با خط لوله کرکوک-جیحان از نوامبر سال گذشته تاکنون به دلیل خرابکاری، شرایط نامساعد جوی حداقل ۱۳ بار متوقف شده است.
عراق از میدان های نفتی شمال این کشور  روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام به ترکیه صادر می کند، بخش عمده صادرات نفت این کشور از پایانه نفتی بندر بصره در جنوب روانه بازارهای جهانی می شود.
بر پایه نظرسنجی بلومبرگ، عراق در ماه گذشته میلادی به طور میانگین روزانه دو میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه نفت خام تولید کرده است.
خط لوله صادرات نفت عراق به ترکیه که یک چهارم نفت عراق را صادر می‌کند، بارها مورد حمله قرار گرفته شده است؛ این خط لوله  ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام را دارد و به طور عادی ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت را انتقال می‌دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.