توقف طرح پزشک خانواده شایعه است/اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های تهران،قزوین وهرمزگان به زودی

۲۴م آذر ،
ممتاز نیوز:رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده از اجرای طرح پزشک خانواده در استان تهران در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمد شریعتی در گفت و گو با پانا در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور توضیح داد:  این طرح در حال حاضر در چند استان کشور به اجرا درآمده است و در صدد هستیم با تامین بودجه مورد نیاز و به تدریج در دیگر استان های کشور نیز عملی شود و شاهد اجرای کشوری این طرح باشیم.
 وی ادامه داد:در حال حاضر در دو استان فارس و مازندران طرح پزشک خانواده در حال ارائه خدمات به بیماران است و برنامه های مقدماتی به پایان رسیده است و مردم پزشکان خود را انتخاب کرده اند و برنامه رو به جلو در حال حرکت است.
رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده در پاسخ به زمان اجرای این طرح در استان تهران تصریح کرد: پزشک خانواده در استان تهران نیز به زودی به اجرا در می آید و در حال مقدمات اجرای طرح هستیم و با توجه به گستردگی کار در استان تهران، ساماندهی این طرح بیش از  دیگر استان ها به طول می انجامد.
شریعتی از  اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان هرمزگان و قزوین در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد که طرح در این دو استان زودتر از سایر استان ها آغاز به کار کند و البته این مسئله نیز تابع شرایط مالی و بودجه ای است که باید اختصاص داده شود.
وی خاطرنشان کرد: شایعاتی مبنی بر شکست طرح پزشک خانواده شنیده می گردد اما زیر بار این مسئله نخواهیم رفت و ممکن است این طرح دیر یا زود شود اما در نهایت به اجرا می رسد  و هنوز از قانون برنامه عقب نیستیم و با توجه به اینکه این برنامه از مصوبه‌های دولت است قطعا به مرحله  عمل می رسد.
ﺷﺮﯾﻌﺘﯽ در پایان یادآور شد: ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻼش ﺷﻮد داروﺧﺎﻧﻪ ھﺎ ھﻢ ﺳﺮﯾﻌﺘﺮ وارد ﭼﺮﺧﻪ ﭘﺰﺷﮏ ﺧﺎﻧﻮاده ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﮫﯿﺪات ﻻزم در اﯾﻦ ﺧﺼﻮص اﻧﺪﯾﺸﯿﺪه ﺷﺪه اﺳﺖ.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.