توکلی: اعتراضم را پس نمی گیرم

وی با اشاره به تائید اعتبارنامه برومند و ایرانپور در کمیسیون تحقیق مجلس گفت: اگر گزارش تائید این اعتبارنامه ها و اعتبارنامه های دیگری که به آنها اعتراض کردم، در صحن مجلس مطرح شود، مجددا بر نظر خود اصرار خواهم کرد و اعتراض را حق خود می دانم.

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: به اعتبارنامه های چهار منتخب مجلس نهم اعتراض دارم که هرگز این اعتراض را پس نخواهم گرفت.

احمدتوکلی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اعتراض خود به اعتبارنامه چهار منتخب مجلس نهم گفت: اینجانب به اعتبارنامه حبیب برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار و فتح اله حسینی منتخب قصر شیرین و سر پل ذهاب اعتراض کردم.

«همچنین اینجانب و الیاس نادران دیگر منتخب تهران به اعتبارنامه های مهدی ایرانپور منتخب مبارکه و سید مهدی موسوی ن‍ژاد منتخب دشتستان اعتراض کردیم».

وی با اشاره به تائید اعتبارنامه برومند و ایرانپور در کمیسیون تحقیق مجلس گفت: اگر گزارش تائید این اعتبارنامه ها و اعتبارنامه های دیگری که به آنها اعتراض کردم، در صحن مجلس مطرح شود، مجددا بر نظر خود اصرار خواهم کرد و اعتراض را حق خود می دانم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس اضافه کرد: اعتراض به این چهار اعتبارنامه را حق خود می دانم و آن را پس نمی گیرم.

در صورت اعتراض مجددا توکلی در صحن مجلس، برای تائید اعتبارنامه از نمایندگان رای گیری می شود و اگر نصف بعلاوه یک نمایندگان به اعتبارنامه مذکور رای مثبت دهند، اعتبارنامه مذکور تائید می شود در غیر این صورت هر منتخبی که نتواند آرای لازم را کسب کند، باید صحن مجلس را ترک کند چرا که وی دیگر نماینده مجلس نخواهد بود.

اعتبارنامه های احمد توکلی، الیاس نادران، حسین نجابت ، زهره طبیب زاده نوری منتخبان تهران، حامد قادر مرزی منتخب قروه، سید مهدی موسوی نژاد منتخب دشتستان، فتح الله حسینی منتخب قصر شیرین، علی ایرانپورمنتخب مبارکه، حبیب  برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار، علاء الدین بروجردی و جواد کریمی قدوسی یازده منتخبی بودند که با اعتراض منتخبان مجلس، اعتبارنامه شان به کمیسیون تحقیق رفت.

این کمیسیون در سه جلسه خود به جز اعتبارنامه توکلی، حسینی و موسوی نژاد، بقیه اعتبارنامه ها را تصویب کرد.

البته اعتبارنامه احمد توکلی برای استعلام از شورای نگهبان مسکوت ماند و قرار است تا اعتبارنامه های حسینی و موسوی نژاد در جلسات بعدی کمیسیون تحقیق بررسی شود.

کمیسیون تحقیق که در جلسات گذشته خود هشت اعتبارنامه را به تصویب رسانده بود، در جلسات گذشته علنی مجلس تنها گزارش تایید اعتبارنامه های پنج نماینده را ارائه کرد که این اعتبارنامه نیز در صحن مجلس مصوب شد.

بروجردی و قدوسی که به یکدیگر اعتراض داشته و اعتراض خود را پس گرفته بودند. همچنین نجابت و طبیب زاده نوری به اعتبارنامه قادر مرزی اعتراض کرده بودند و قادر مرزی نیز به اعتبارنامه این ۲ نماینده اعتراض داشت و همه آنها اعتراضات خود را پس گرفته بودند.

اعتبارنامه های برومند، ایرانپور و نادران به رغم آنکه در کمیسیون تحقیق مجلس مصوب شد، اما گزارش تائید آن هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است و بنا به گفته توکلی در صورت ارائه گزارش مذکور مجددا به آن اعتراض خواهد کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.