تولیدی شدن سه فاز پارس جنوبی تا پایان امسال

6-51.jpeg

وزیر نفت از وارد مدار شدن سه فاز پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رستم قاسمی امروز در بازدید از یارد خرمشهر گفت: فازهای ۱۵ و ۱۶ و یک ترین از فاز ۱۲ امسال راه‌اندازی می‌شوند.

او در مورد وضعیت کنونی فاز ۱۲ توضیح داد: ظرف ۱۰ روز آینده اولین سکوی این فاز آماده انتقال به پارس جنوبی است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تعدادی از فازهای ۳۵ ماهه نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شوند گفت: امیدواریم تا پایان سال بخش دریایی فاز ۱۷ و ۱۸ تکمیل شود و در نهایت در دولت نهم بتوانیم این دو فاز را راه‌اندازی کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت و وزارت نفت پیگیری مستمر پروژه‌های پارس جنوبی است اظهار کرد: در حال حاضر به طور همزمان ۱۹ فاز این میدان گازی در حال توسعه است که این موضوع در ۲۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

وی در پاسخ به مدعیانی که از توقف توسعه میدان‌های گازی و نفتی ایران خبر می‌دهند، آن‌ها را دعوت به بازدید از پروژه‌های در حال اجرای پارس جنوبی کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای ساخت و نصب تجهیزات فراساحل نیازمند به خارجی‌ها بودیم گفت: هم اکنون ساخت،‌انتقال، نصب تجهیزات فراساحل توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود که به طور نمونه می‌توان به سکوی ۱۷ پارس جنوبی اشاره کرد.

قاسمی یکی دیگر از دغدغه‌های مسئولان کشور را توسعه میدان‌های مشترک عنوان کرد و افزود: از سال گذشته عملیات توسعه برخی از این میدان‌ها آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال چند میدان باقی مانده نیز تعیین تکلیف و توسعه آن‌ها آغاز شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.