تولید چای کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک تولید کننده چای کمبود بارندگی و رهاسازی باغات چای توسط کشاورزان را از عوامل کاهش میزان تولید این محصول در کشور عنوان کرد.

جلیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: امسال به دلیل مساعد نبودن هوا تولید ما نسبت به سال قبل با کاهش ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به این که در سال های اولیه ی بعد از پیروزی انقلاب، میزان تولید چای در کشور حدود ۷۰ هزار تن بوده و اکنون به کم تر از ۲۰ هزار تن رسیده است، افزود: عواملی مثل قطع سوبسید های دولت به کشاورزان و دیر پرداخت شدن مطالبات آن ها سبب شده است که کشاورزان در زمینه ی تولید چای نسبت به سالیان قبل عقب بمانند.

جلیلی با بیان این مطلب که حل مشکلات فوق تنها به دست دولت ممکن است، ادامه داد: دولت باید برای این کار برنامه ریزی مدونی انجام دهد و در میان راه آن را رها نکند.

وی با اشاره به این که  در شرایط موجود امیدی به  افزایش تولید نیست، افزود ک ظرفیت ۱۵۰۰ تنی تولید چای کشور به ۱۵۰تن کاهش یافته است.

لازم به ذکر است پیش از این نیز بسیاری از مسوولان صنعت چای در مصاحبه های مختلف از کاهش تولید این محصول در سال جاری به دلیل خشک سالی و بی انگیزگی چایکاران خبر داده بودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.