تولید ۹۰۰ میلیون شاخه گل در نیمه نخست سال

142-17.jpg

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان گل و گیاه استان تهران از تولید ۹۰۰ میلیون شاخه گل و صادرات ۶۰ میلیون شاخه انواع گل در نیمه‌ اول امسال خبر داد.

غلامحسین سلطان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تولید دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون شاخه گل در سال گذشته گفت: امسال میزان تولید گل هم‌چون سال گذشته خواهد بود.

وی از تولید روزانه پنج میلیون شاخه گل خبر داد و اظهار کرد: دو میلیون تن از این میزان تولید در شهرستان پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور تولید می‌شود.

به گفته‌ سلطان‌محمدی از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۰۰ میلیون شاخه گل تولید شده که میزان تولید و صادرات هم‌چون روال سال‌های گذشته در نیمه‌ دوم سال بیشتر خواهد شد.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان گل و گیاه استان تهران با اشاره به صادرات ۱۸۰ میلیون شاخه گل به ارزش ۵۰ میلیون دلار در سال گذشته تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ میلیون شاخه گل صادر شده که قطعا میزان صادرات در نیمه‌ دوم سال و مساعد‌شدن شرایط اقلیمی و حمل‌ونقل بیش از دو برابر خواهد شد.

وی بازار گل‌های صادراتی ایران را کشور‌های بلوک شرق، عربستان، باکو، امارات، تاجیکستان و ترکمنستان عنوان کرد.

به گفته‌ سلطان‌محمدی با توجه به این‌که قیمت گل در کشور مناسب است و گل‌های صادراتی در بازار داخل تقاضا دارد، عمده تولید در بازار داخلی به فروش می‌رود.

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان گل و گیاه استان تهران تاکید کرد: برای صادرات باید تولید صادراتی داشته باشیم و تولید صادراتی نیازمند گلخانه‌های مدرن و صنعتی است تا هزینه‌ تولید کاهش یابد، اما در حال حاضر اغلب گلخانه‌های ایران سنتی بوده که هزینه‌ تمام‌شده تولید را افزایش می‌دهد لذا گل‌های تولیدی ایران از نظر قیمت قابل رقابت در بازار‌های جهانی نیست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.