تولیدات صنعتی چین کاهش یافت

موسسه ملی آمار چین اعلام کرد تولیدات صنعتی این کشور در ماه اوت برای نخستین بار طی ۹ ماه گذشته کاهش یافت که این امر نشانگر بدتر شدن وضعیت اقتصادی چین است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، کاهش تولیدات صنعتی چین در ماه اوت نشانگر بدتر شدن وضعیت اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماههای اخیر است .

رشد اقتصادی چین از ۸٫۱ درصد در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۷٫۶ درصد در سه ماه دوم رسیده که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود .

بر اساس این گزارش ، شاخص مدیریت خرید در اقتصاد چین طی ماه اوت به کمتر از ۴۹٫۲ واحد رسیده است . این رقم در ماه جولای به بیش از ۵۰٫۱ واحد رسیده بود . بر این اساس ، کاهش تولیدات صنعتی چین در ماه اوت فشارها بر ون ژیابائو نخست وزیر این کشور را برای اتخاذ سیاستهای مناسب پولی و مالی با هدف افزایش رشد و رونق اقتصادی دو چندان کرده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ، چین با چالشهای جدیدی روبرو شده است . کاهش تقاضای خارجی موجب خواهد شد تا رشد اقتصادی چین تا پایان امسال بیش از پیش بینی های اولیه با کاهش روبرو شود . دولت چین قصد دارد با اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی و مالی تا پایان امسال به رشد اقتصادی ۷٫۵ تا ۸ درصدی دست یابد . ارزش یوان چین نیز پس از افزایش ۴٫۷ درصدی در برابر دلار در سال ۲۰۱۱ میلادی از ابتدای امسال تا کنون با افت ۰٫۹ درصدی روبرو شده است . برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم امسال به کمتر از ۷٫۴ درصد خواهد رسید . بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی چین داشته است .


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.