تولید دانه‌های روغنی سود دولت را تضمین می‌کند

چکیده: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم با اشاره به این‌که اگر دولت در رابطه با تولید دانه‌های روغنی سرمایه گذاری کند سود خوبی نصیبش خواهد شد، گفت: همچنان دولت از این فرصت استفاده نمی‌کند.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبر گزاری خانه ملت سلیمان عباسی با بیان این که شهرستان گنبد کاووس به عنوان یکی از شهرستان‌های مهم است که بسترهای مناسبی برای کشاورزی وجود دارد، گفت: به همین دلیل طرح‌هایی برای رونق کشاورزی منطقه به مرحله اجرا رسیده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم افزود:طرح توبی در زمینه تولید زیتون و روغن آن نه تنها اقتصاد منطقه را متحول می‌کند بلکه نیاز کشور را نیز تأمین می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که وزارت جهاد کشاورزی باید برای رونق کشاورزی برنامه ریزی کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند به استناد اطلاعات و نظرات کارشناسی که در اختیار دارد، کشاورزان را به کشت مواردی تشویق کند که مورد نیاز کشور است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن یادآوری این‌که باید زمینه‌هایی فراهم شود که کشاورز ضرر نکند، تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی کند و نوع کشت و محصول را با توجه به شرایط اقلیمی و حاصلخیزی خاک و میزان بارش‌ها تعیین سازند هم به رونق کشاورزی کمک می شود هم از ضررمالی کشاورزان جلوگیری می‌کند.

عباسی ادامه داد: به این ترتیب کشاورز محصولی را تولید نمی کند که نه نیاز کشور است و نه این‌که امکان فروش آن وجود ندارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم اعلام کرد: گنبدکاووس در رابطه با دانه‌های روغنی و کشت زیتون و تولید روغن آن بسترهای خوبی دارد و دولت در صورت سرمایه گذاری سود بسیاری خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم تصریح کرد: این شهرستان در زمینه تولید انواع دانه‌های روغنی ظرفیت بالایی دارد ولی دولت هنوز از این بستر استفاده نکرده است


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.